Stora tjejen :)

Idag har vi verkligen inte gjort mkt vettigt! Vi hade i och för sig inte mkt inplanerat idag, det enda som stod  i kalendern var bvc besöket och sen hade jag tänkt att vi skulle gå ut och gå en prommis innan vi skulle dit. Men det var alldeles för mkt snö på vägarna för att det skulle funka att dra vagnen, så det blev ingen promenad. Vi vaknade redan vid sju idag och då gick vi faktiskt upp. Fast lillsnorpan orkade bara vara uppe en halvtimme sen ville hon sova igen, hahaha! Lite tidigt för lilla sömntutan att gå upp vid den tiden :) Hon fick gå och lägga sig igen en liten stund och jag fick lite egentid. Jag får ju alltid väcka henne när vi ska till babysimmet, det är knappt att hon vaknat till liv när vi börjar bada.
Imorse fick hon sitta vid bordet när jag åt frukost...
Eftersom vädret var som det var idag så fick det bli en mysdag hemma istället. När det sen var dax för att bege sig ut så orkade jag inte byta om. Det fick bli uggsen, onepiece overallen och bf mössan... Barnmorskan gillade overallen starkt :)
Allt gick bra hos barnmorskan, Novalie är precis som hon ska vara. BM - Ni har verkligen en jätte fin och perfekt flicka, ni ska vara verkligen vara stolta !
Novalie har fått massa röda torra fläckar sen vi började på babysimmet( ser ut som "flammor") både på magen och ryggen, så det frågade jag om. Det var bara torra fläckar som vi måste smörja in med en liten starkare kräm, kan tydligen bli så när man börjar bada dem i klor. Vi fick en kräm utskriven så nu hoppas vi att de försvinner snart, inget som gör ont på henne men det ser inge roligt ut. Nu till det roliga med besöket, vikt och längd ...
Novalie 4 månader: Vikt 8190 Längd 67,5
Inte konstigt att korgen har sett väldigt liten ut för henne, tur att Rickard kom hem med spjälsängen idag.
(  5 november) Här är hon 1 kilo lättare och 4 cm kortare och redan här började korgen kännas lite för liten för henne :(
Imorgon är det dax för att fira minijul med mina UNDERBARA bröder och deras respektive och familjen Ekström. Detta år blir det hemma hos lillebror och Carro, det är så kul att de äntligen flyttat ihop. Är så glad att lillebror träffat Carro, goare tjej får man leta efter. Snart bor vi inte alls långt ifrån dem, ROLIGT! Tänk om Johan och Jenny också kunde flytta dit ut ,då hade jag varit så nöjd! Men de kommer nog inte lämna brevik i första taget :( Däremot ska jag börja försöka sälja in gustavsberg för svärföräldrarna. Har 4 månader på mig att tjata dagligen på dem, hehehe . De kanske inte ens vill se oss efter vi flytta ut, de kanske får nog av oss, näääääääää det är omöjligt ;)
Nu ska jag hoppa i sängs!
STor kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0