Det är inte lätt att vara liten

Typiskt mig, jag var där på fel dag på skolan. Skulle egentligen vara där idag, men då fick det vara orkar inte ta mig in idag också. Jag lämnade vilket fall som helst in mitt arbete så och fixade så jag har en plats till hösten på den kursen så nu är jag helt LEDIG!

I natt strulade hon lite, hon är så täppt så det är jobbigt att ha nappen eftersom hon inte kan andas genom näsan. Så det slutade med att jag och Becca gick och la oss i Rasmus säng eftersom han ändå hade kommit in till oss. På det sättet behövde vi inte störa de andra. Så sen när Peter och Rasmus hade gått så gick vi och la oss och sov igen.

Idag hade jag tänkt städa men jag kommer inte riktigt mig för det, men jag har iallafall städat lilla toaletten.

Igår när Rasmus kom hem så hade han ont i magen så Peter sa: Gå och sätt dig på toaletten, så blir det kanske bättre. Efter ett tag ser vi Rasmus komma ut från toan, varpå Peter säger: Sätt dig en stund till, du måste ge det en stund och Rasmus svarar att han inte vill. Men vi insisterar så han gör det ändå, efter ett tag går jag in och ska kolla hur det går för honom. Då sitter han på toalocket och gråter, men vad är det frågar jag.
-Jag vill inte sitta på toaletten det blir inte bättre!
-Men du ska inte sitta på toaletten du ska försöka bajsa!
-Jaha men varför säger ni då att jag ska gå och sätta mig PÅ toaletten?
Hmmmm bra fråga!
Det ordnade iallafall upp sig och det magonda gick över med lite monopol med farsan Baloo. Själv kollade jag på Sverige-Tyskland i dam-EM. Dem gjorde en riktigt hyfsad match men jag tror tyvärr att Tyskland kan mycket bättre och att det här nog var det bästa vi kan. men det var kul att se, speciellt kul var det att se hur respektlösa de nya unga spelarna är. Efter matchen kände jag att jag behövde en lite handbollsdos till så jag gick ner för att kolla lite på träningen, skönt att komma ut lite själv också.

Nu ska jag äta lite lunch, försöka ta mig i kragen och städa lite, eller kanske gå på en långpromenad, vi får se vad som händer.


Gjorde nya försök med julkort och den här gången gick det lite bättre:)

Kram på er/ Linda

Kommentarer
Postat av: felicia

fina de är!!

2010-12-08 @ 16:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0