Härligt uppvaknade imorse ...

Imorse vaknade jag av en mindre rolig händelse! Vaknade nämligen av att Novalie spydde ner hela mitt bröst, henne själv och hela min sida av sängen. Fem riktiga kaskadspyor!!! Helt sjukt att så mkt kan finnas i en sådan liten tös. Så det var bara att stiga upp kl sju imorse och börja tvätta sängkläderna och madrasskyddet,sen börja skrubba sängen (för självklart gick det igenom till den stora madrassen). Hon var helt färdig och matt efter hon spytt klart, man såg på henne att hon inte riktigt förstod vad som hade hänt. Min första tanke var att hon blivit magsjuk men hon hade ingen feber eller visade andra tecken på att hon var sjuk, så det kändes jätte skönt. Efter jag tvättat av henne och satt på henne nya kläder så började hon vakna till liv igen, så då ammade jag henne och sen fick hon somna på mitt bröst i soffan. När hon vaknade 2 timmar senare så var hon precis som vanligt :) Det har hänt 2 ggr innan att hon från ingenstans har spytt rakt ut, men det har aldrig varit så här mkt som denna gång.
...helt utslagen ♥
Efter vi vilat upp oss i soffan så busade jag och underhöll henne lite , såg till att få i mig ngt att äta och plockade lite här hemma. När jag sen såg att hon började bli trött och hungrig igen så gav jag henne lite mat och sen klädde jag på oss för våran prommis. Hade ju ngr småsaker som jag var tvungen att fixa idag, så jag bestämde mig för att gå till barnenshus och Ica maxi. Det tog 50 minuter för mig att gå dit och sen 56 minuter att ta mig hem, men det var jätte skönt att vara ute och gå i kylan. Jag hade klätt på oss varmt och då var det inga problem att vara ute och gå i detta väder :)
Nyvaken ... ♥
Sen när man börjat piggna till så nöjer man sig inte med att ligga i vagnen. Nu ska man sitta upp och hänga på kanten istället :)
Väldigt nöjd och lycklig över mitt liv just nu ♥
p.s  är så grymt nöjd över min mössa, varm och gosig :)
Nu ska jag slå in de sista julklapparna som jag köpte idag och sen hoppa ner i soffhörnet och mysa under filten i min ONEPIECE overall . Gör du också det Linda ? hahahaha ;)
Tack Knatte(gudfar) för att du kom förbi och åt middag med oss. Alltid lika roligt att få besök av dig, snart har vi inte långt ifrån varandra. Puss på dig!

Hoppas ni alla får en underbar jul, njut av era nära och kära och ät så ni spricker! För deet ska jag göra iallfall!
Puss och kram Jessica
GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Linda

Näää för jag ska alltid vara så seg i starten så nu är dem slut!!! Ska köpa i januari istället. God jul vännen, love you!

2010-12-24 @ 00:14:45
Postat av: Jessica

hehehehe! I LOVE YOU TOOOOO!!!! Tusen tack för det finfina julkortet <3 Puss GOD JUL!

2010-12-24 @ 00:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0