Jag erkänner mig besegrad....

När Linkan började prata om sina onepiece overaller och jag fick höra priset på dem så sa jag att hon inte var klok, att jag aldrig skulle köpa en....... Nu kan jag knappt vänta, jag bara måste ha en NU! Dem är ju mycket snyggare än vad jag trodde och urmysiga så imorgon är det jag som åker in till stan och köper en!

Sitter och tittar på hockeyderbyt med Rasmus och är så glad att han inte är där nu, han var ju på förra derbyt med farmor och farfar. Pinsamt, hoppas dem slår ihjäl varandra!!! Värst måste det vara för de barnfamiljer som är där för att se på hockey två dagar före julafton....

Idag var jag Rasmus och Rebecca i stan och gick på julmarknaden på Stortorget, det var -16 grader ute så vi tänkte att vi skulle gå in och värma oss i Storkyrkan. Döm om vår förvåning när det står ett anslag om att det kostar 40 kr i inträde, i kyrkan som ska vara öppen för alla! Det kostade väl för mycket att rusta upp den inför bröllopet! Vi gick iallafall in (utan att betala, är faktiskt medlem så..) där inne tände vi ett ljus för Bosse och ett för gammelmorfar sen gick vi runt och tittade på krubban och S:t Göran och draken mm. Efter kyrkbesöket och att vi hade tittat på slottet och hälsat på vakten så började Rasmus tröttna rejält, så då begav vi oss till McDonald´s sen blev det julskyltningen på NK och hem. Det fick räcka även om jag hade kunna vara kvar lite till;)

  
Ett ljus för gammelmorfar och ett för Bosse, sen äntligen McDonald´s.

Igår var första dagen för Rasmus på jullovet och han blev rastlös redan efter några timmar!! Så vi satte igång med att baka lussebullar, han orkade göra ungefär hälften av hans del och sen fick jag ta över. Men det gick bra dem blev faktiskt fina.


En plåt för oss och en tallrik för Sanna, tyvärr inga åt Dexter det blev för avancerat;)

 Sen skulle jag och Becca på skolavslutningen på Carat och kanske äta efter med personalen. Men jag kände på en gång att jag inte var upplagd för personalfest, vill hellre vara i min soffa och gärna i min ännu inte köpta overall:) Känner mig inte riktigt bekväm i finkläder för tillfället, tycker att jag är alldeles för stor.
Är lite upp och ner i humöret för tillfället, känner mig antingen helt babyeuforisk och njuter till fullo av att vara ledig, sen på kvällen känner jag helt plötsligt att jag inte har något eget liv, jag kan inte träna handboll, det är för kallt att gå ut och springa eller gå, jag kommer inte iväg på pass på kvällen (inte min grej liksom), gym är svårt när jag inte har något krav på mig att komma iväg. Det värsta är dagar som idag när Peter kommer hem från jobbet och sen åker på hockey, inte mig emot, men det känns som att jag inte gör något annat än att vara hemma då. Så då vill jag bara ha min snart inköpta overall och stanna inne.  Är alltså euforisk eller uttråkad, lite mano alltså, som vanligt;)

Igår så skulle Peter och Rasmus köpa gran, men det fanns nästan inga kvar, det är tydligen granbrist. Så dem kom hem med en liten stackare till gran alldeles skev och helt tom i mitten på grenar. Rasmus var mycket besviken, men vi försökte att övertyga honom om att den skulle bli jättefin ändå. Vilket den också blev med ljus och kulor, vi konstaterade snabb att vi älskar våran skeva lilla gran.

En icke så perfekt gran, men ack så charmig;)

Ja just det, igår förstörde jag julen för Rasmus. Iallafall enligt honom själv, då jag valde att brejka nyheten om att tomten faktiskt inte finns eftersom han är den enda i sin klass som fortfarande tror på tomten och att han faktiskt såg att det var Patrick förra året så trodde ju jag att han inte trodde på riktigt. Vi kom fram till att den "riktiga" tomten kanske finns i Nordpolen men att vi vuxna klär ut oss till honom för det är fysiskt omöjligt för honom att komma till alla barn. Det köpte han, om jag lovade att vi ändå skulle ha tomte i år, puuuh! Nu gäller det bara att hitta någon som kan tänka sig att ställa upp, tror att Robin ligger pyrt till i år..... Vi får väl skicka över någon till dem.

På vägen hem från stan så tittade vi på några här i Sköndal som åkte pulka och när vi skulle se nästa som åkte ner så fick han där upp vänta för att det var en som gick upp mitt i backen och då säger Rasmus: går han mitt i backen, vilken trött jävel! hmmm undrar vart det uttrycket kommer ifrån....

Det kommer antagligen inte att bli så många uppdateringar för min del under julen, får se när jag hinner med igen men ska försöka ta en del bilder och lägga upp, mest med tanke på att jag ska skriva ut bloggen sen och ha som första året bok.
Imorgon ska vi laga mat hela dagen eftersom det blir tjockt med släkt här på julafton....

God jul på er/ Linda


Kommentarer
Postat av: Carro

Jaså du prioriterade ner min son !!!!

Hmmm jajamen då vet jag vart du står ...

2010-12-22 @ 22:25:18
Postat av: Jessica

onepiece onepiece!!!! Att du alltid ska vara så trög i starten :) Du skulle lyssnat på mig när jag köpte mina :)

2010-12-22 @ 22:29:59
Postat av: Linda

Näää absolut inte Carro, skulle jag aldrig göra;-)

2010-12-22 @ 22:58:08
Postat av: Linda

Skicka över lite mjöl bara så bakar jag åt honom me:)

2010-12-22 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0