Julhelgen

Jaha så har hela julhelgen gått, fylld med massa aktiviteter. Det började dagen före med den traditionella middagen på restaurang med familjen Matttsson, den infördes när vi var små för att  vi skulle ha något att göra dagen före. På julafton så åkte jag med barnen till Tallkrogen och mamma och pappa och hade julklappsutdelning med dem, Jenny och gammelmormor. Vi brukar göra så eftersom vi vuxna fortfarande ger varandra paket och i Peters familj gör man inte så. Efter det så åkte vi som vanligt till Nacka statyn och hyllade Nacka Skoglund med en massa andra bajare, den här gången slapp Rasmus men Rebecca fick göra sitt första framträdande i bajenland. Sen åkte vi till kyrkogården och tände ljus för farmor och farfar, sen hem till oss för att städa och göra klart det sista, Peter den stackarn hade fått stå i köket hela dagen, men han fick vara för sig själv iallafall:-)

På juldagen åt vi grillad oxfilé hos Peters föräldrar, ja ni hörde rätt, grillad! Peter och Sören stog ute i kalla vintern och grillade. Efter det åkte vi till Jennie och Patrick och spelade spel med delar av sekten.

På annandagen var jag inne och handlade lite till Becca på polarn och pyret rean, hittade några fina kläder för hyfsade pengar. Jag har kommite på att mellandagsrean bara är skit, de hänger upp några fåtal plagg på en hängare som det är rea på, resten har samma priser fast det ser ut som erbjudanden och så trängs massa människor som tror att de kan göra massa fynd. Jag har fortfarande inte fått tag på min onepiece, dem jag vill ha är slut i storlekarna. Men det kommer nya i Januari och jag tänker inte köpa någon när jag hellre vill ha en annan så jag kan vänta.
Sen var vi på middag hos mamma och pappa.

Idag så ska vi åka skridskor på dagen så jag ska springa ner och handla lite matsäck och sen ska jag träffa Lina och Sara och äta lite med dem, det ska bli jättemysigt.

Det här blev en kort sammanfattning av julen och här kommer lite bilder också


julklappsöppning hos mormor och morfar


Ingen jul utan Lennart ;)
'
tomten får sms

för att få tomte så måste man ge tomte, gissa vem som fick offra sig?

lugnet efter stormen
  
leker med sin julklapp

Har satt i sittdelen på vagnen, blev grymt bra...

här sitter jag bra:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0