Söndag och EM-FINAL!!!!

Oj nu var det verkligen ett tag sen jag skrev, vi avlöser varandra nuförtiden jag och Jessica men det är ganska skönt. Ja det har ju gått ett tag så det har antagligen hänt en massa saker som jag inte kommer hinna skriva om. Men vi var iallafall på BVC i fredags för fem-månaders kontrollen och två sprutor. Det gick bra hon var 66.5 lång och vägde 6500 g längden ligger på medelkurvan men vikten att åkt ner en kurva, men barnmorskan trodde att det var för att hon hade börjat äta vanlig mat och då blir det ofta så. Vilket fall var hon ett välmående flickebarn:)
Det var lite jobbigt med sprutorna för hon blev jätteledsen så på den andra sprutan som skulle göra ondaren än den första så sa barnmorskan att jag skulle hålla henne så hon tittade på mig och kände sig trygg. Det kändes ju jättetaskigt att "lura" henne att hon var trygg, hade varit bättre om dem tagit henne varit elaka och sen gett henne till hennes genomgoda och trygga mamma. Det gick vilket fall som helst bra och hon verkade inte påverkad av sprutorna på kvällen.

Igår var det dags för handbollstjejerna att spela semi-final mot Rumänien och kan ni tänka er, dem vann. Grät några glädjetårar och kände en enorm stolthet, har ju spelat mot flera av dem och följt några en längre tid nu och förut tyckt att de har vikit ner sig när det gäller. Men nu, vilken laganda, vilka uppoffringar och framför allt dem spelar taktiskt!!
Jag tror att det här med laganda verkligen är A och O, det spelar ingen roll vilka stjärnor man har i laget om man inte kan tänka sig att ta en smäll för laget. Då är det egentligen konstigt att vi använder ca 99% av sammankomsterna i ett lag till att träna fysisk och kanske 1% till att jobba med teamspirit. När det egentligen är 70% mentalt och 30% fysik, nja kanske inte riktigt dem siffrorna, självklart måste man ju ha fysiken att orka men det spelar ingen roll hur stark man är om man inte vågar och tror på sig själv samt förstår innebörden av sig själv som en del i maskineriet. Vad händer om jag väljer att inte träna ikväll eller om jag inte sköter min individuella träning, är det jag som drabbas eftersom jag får mindre speltid eller är det laget? Vad är viktigast?

Igår efter vi hade sett matchen hos Robin och Carro så hängde vi kvar där och åt och drack lite vin, vilket var jättetrevligt som vanligt. Becca somnade vid sju och vaknade till vid halv tolv när vi gick hem men hon var inte hungrig för jag försökte ge henne flaska men hon ville inte ha. Men hon var glad iallafall, sen somnade hon om vid kvart över tolv och sov till halv nio!!! Och så säger dem att det är jobbigt att ha bebis;)

Nu har Becca vaknat och vi ska köra Rasmus till mormor och morfar, dem ska julpyssla och baka pepparkakor. Sen åker vi dit allihopa och kollar på handbollen, börjar bli nervös redan nu. Fast nu spelar det egentligen ingen roll hur det går, jag tycker dem har vunnit bragdguldet redan ändå, men hoppas inte dem är nöjda bara!

Imorgon är det dags att vila upp sig igen från dem här stressiga helgerna:-)

kram på er/ Linda

Hade tänkt att lägga ut lite bilder men datorj.....ln startade om sig själv så dem försvann och nu orkar jag inte göra om så det får bli nästa gång.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0