En dag i stan och en i byn...

Igår var vi på stan med och träffade Maria från jobbet och två elever, vi tittade på julskyltningen på NK och sen gick vi till slottet och storkyrkan, jättemysigt var det. Tror att jag ska ta med mig Rasmus på samma tur någon dag före julafton på hans lov. Sen åt vi lunch på Jensens boefhouse (tror det stavas nåt sånt), de hade lunch för 49 kr helt otroligt, det var en jättegod köttbit med god potatis och sås, ville man ha sallad så kostade det mer;) vilket fall som helst så var det godare än McDonalds och till och med billigare.

Tände ett ljus för morfar i storkyrkan


Älskade stad! så vackert. älskar det här vädret, hoppas det håller i sig hela januari och februari också...


Sen gick jag från T-centralen till söder och tog en kaffe på Gunnarsson (30 kr för en kopp kaffe, bra marginaler där!). När jag kom hem sen blev det en snabb matning här hemma och sen byta om igen och bege sig ner till Rasmus skola som hade öppet hus, Rasmus är med i kören och stog på scenen och sjöng, det var jättemysigt. Sen var det pyssel klassrummen och mat i matsalen, när Peter sen kom så bytte vi och jag och Rebecca tog hans bil och åkte till bästa Sara, Åsa och Lina, det var jättelänge sen vi sågs så vi hade väldigt mycket att ventilera, vi skulle behöva sitta hela natten för att catch up och varje gång vi ses så känns det som om vi måste ses mer men sen blir det inte så. Men det var vilket fall som helst mysigt och alldeles för kort.

Idag skulle jag ha träffat Emelie men hon försov sig så då gick jag en promenad i Sköndal innan föräldragruppen, det tog ett tag eftersom det inte var plogat överallt men det gick iallafall, jag passade på att gå in på julmarknaden och kika. Sen åt jag lunch hos mormor och sen gick jag ner på föräldragruppen. Efter det så gick vi och hämtade Rasmus som ville ha kompisar med sig hem och så blev det. Så nu sitter jag och Rebecca vid matbordet och hon har fått prova på majsbågar, vilket var en hit! Det är roligt för då kan hon sitta med något i handen vid matbordet när vi äter. Nu väntar vi bara på att Peter ska komma hem så vi kan få lite mat;)

Invägningen idag visade 66.7 kg, tjohooo ner på sexan........ Nu är det bara fortsatt fokus som gäller!

I morgon är det hockey för Rasmus och sen kommer sekten hit och kollar på hockey, funderar lite på att lura med mig tjejerna när på krogen och ta en öl, tycker faktiskt att jag förtjänar det:)

Kram på er/ Linda 

Kommentarer
Postat av: Carro

Lura oss???

Det behövs nog inte ... menar du en öl ...1,5 min från oss lr?

2010-12-04 @ 10:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0