En ganska så misslyckad dag som började och slutade riktigt bra

I morse så vaknade Rebecca kl. sju (ammade henne vid fem) alla andra dagar den här veckan när jag har jobbat har jag fått väcka henne vid halv åtta men inte när vi är lediga, nä då är det bara att gå upp! Eftersom Peter är lite sjuk så bestämde jag mig för att göra frukost åt oss. Idag blev det amerikanska pannkakor med bananer, bär och socker, ja jag vet so not GI! men jag har fuskat så mycket den här veckan så då kan man lika gärna slå på stort:) Kommer antagligen att ha gått upp imorgon på invägningen, har inte haft tid att röra mig när jag har jobbat och har slarvat en del med maten. Men jag äter iallafalll inte godis varje kväll, det är ett stort framsteg från min gravida period.

Men kolhydratrika frukost, visst ser den god ut!


Sen höll vi oss bara hemma på förmiddagen och velade ifall vi skulle åka till IKEA eller inte eftersom Peter kände sig dålig. Vilket ledde till en något rastlös sjuåring som var mycket förgymmad över att han inte fick gå på fritids, medan jag pratar i telefon med mamma så kom han in med ett gult kort i handen och säger: Gult kort på dig som pratar i telefon när ditt barn har tråkigt! Var får han allt ifrån, igår när han var målad som spöke på vägen hem från kompisen, så sträcker han upp händerna mot himlen och säger: Mohahaha mörkret faller och kombineras med vinden. Haha lilla poeten.

Jaja till slut bestämde vi oss iallafall att åka till IKEA och köpa två malmbyråer, så vi packar ihop hela familjen och åker till Kungens kurva när vi sen kommer till ta-själv-lagret så är förstås våra byråer slut! Så vi ställer helt sonika ner vår påsen och går därifrån. Då bestämmer vi oss för att åka och köpa det där soffbordet på mio som vi spanat på, när vi kommer dit så kan vi bittert konstatera att det inte alls passar oss eftersom det verkar bli repigt snabbt och det var inte lämpat att äta på, vilket vi brukar göra ibland framför TV.n. Så vi köpte inte det heller men vi hittade ett annat bord fast det var nästan dubbelt så dyrt, förstås, men nu funderar vi på det. Vilket fall så kom vi hem tomhänta, totalt misslyckat.
Felix
Här är bordet vi funderade på att köpa.....


          Strike
 och det här är bordet som vi nu funderar på att köpa

Hemma så blev det snabbmat i form av pulvermos och färdig köttbullar, inte bra! För att Rasmus ska gå med farmor och farfar på hockeyderbyt, Peter ska också gå men inte med dem för dem hejar ju inte på samma lag.
När dem hade åkt så fick jag en snilleblixt, tänk om jag kunde ringa hit mormor och kasta mig iväg till Farsta och köpa de grejer jag behöver till min outfit på lördag (går omkring och tränar på karaktären genom att snörpa med munnen och titta misstänktsamt och nedlåtande på allt och alla). Så jag gjorde det, vilket inte var så genomtänkt eftersom Becca var trött när jag lämnade dem, jag hann iallafall till parkering och lösa ut en biljett innan mormor ringde och sa att hon grät hysteriskt och att hon hade gjort det sen jag gått hemifrån. Så det var bara att, än en gång, sätta sig i bilen och åka hem tomhämt:( Sen fick jag fika en stund med mormor när jag kom hem så att hon inte kände sig så misslyckad och förklara att det är så med Peter också när hon blir trött och att vi kan prova någon annan gång dagtid när hon är pigg istället.

Men som sagt var dagen slutade på ett bra sätt med besök av bästa familjen Sarensten/Gribert, Rebecca var inte direkt på sitt bästa solskenshumör men det var mycket trevligt att få besök på kvällen. Så nu sitter jag och dricker te och äter mackor (ja jag vet jag har gett upp den här veckan med maten, nya tag på måndag;):

kram på er/Linda

Rasmus läser för Rebecca, tyckte det var så gulligt så jag var tvungen att tjuvta ett kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0