En stressig dag

Ojoj klockan är halv elva och jag har ännu inte uppdaterat bloggen. Det får bli en snabb summering av dagen för snart måste jag sova för imorgon har vi minst lika mycket att göra.
Idag vaknade jag hyfsat utvilad, hon sov till sex ammade lite och sov vidare till halv nio och Rasmus sov hos farmor och farfar så klockan nio steg vi upp.
Först tog vi det ganska lugnt sen lämnade jag och Rebecca en stukad men överlycklig Peter(eftersom AIK är bäst i stan), som är förkyld just nu och åkte till Farsta. Där skulle jag komplettera min outfit och jag tycker faktiskt jag lyckades ganska bra.... Ni får se bilder på söndag.
Sen åkte jag, Jenny och Flippan (prospecten) till citygross och handlade mat sen stog vi i vårt kök hela dagen men vi blev klara med allt iallafall.
Rasmus hade haft det bra iallafall, igår var dem på derbyt och han fick halsduk och snygg tröja och idag hade dem varit och kollat på Djurgården träning och han hade fått autografer av alla killar i laget. Så det var en mycket nöjd kille jag hämtade.
Medan vi lagade mat så frågade Jenny om Rasmus skulle på maskerad idag, nä sa jag det ska han inte, men det står ju den 5/11 på inbjudan här. Panik! Var det idag??? Jaja vad gör man, skickar sonen till grannen mittemot att låna mask och sen åka och köpa present i Farsta (igen) och dumpa Rasmus på kalaset (typiskt den Wallentinska-Mattssonska familjen).
Just nu har Rasmus brytit ihop i sängen för att Peter säger att Djurgården är sämst i stan och med bryta ihop så menar jag verkligen bryta ihop. Han gråter och säger att Djurgården kommer att åka ner i superettan och Peter försöker förklara att det inte kommer att hända i Hockeyn men han är helt förstörd, hjällp! Hur ska det här sluta?

Menyn imorgon är som följande:
Förrätt: Jennys typ smörgåstårtbitar rullade i krossade ostbågar med räkor och löjrom
varmrätt: Gammelmormors svarta gryta (passande för en mordmiddag) med pressad potatis
efterrätt: Felicias pannacotta

Godnatt och imorgon blir det nog ingen uppdatering, kommer att ha mycket att göra.

kram/Linda

                      

Jenny väldigt stolt över sina förrätter ända tills Patrick påpekade att det kunde bli lite dåliga räkor om man lägger på dem dagen innan. Vi fick plocka av dem igen och paketera dem i kylskåpet...

                       
"Martha Stewart rör om i grytan och tar ett smakprov

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sköna ni är :)



Själv ska jag ha skit kul på festen imorgon som jag valde att gå på istället för middagen!!!! (eller inte) TAAAAAAA FLASKA NOVALIE!!!! Får bli en myskväll istället ...



PUSS

2010-11-05 @ 23:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0