Faster,Snorpan och Lillfisen på äventyr!

I morse 05.30 vaknade min dotter och var jätte pigg och ville inte riktigt somna om, låg och jollrade/pratade och skrattade och ville ha all uppmärksamhet. Cornelia sov över hos oss igår och kom in och tog över Rickards sovplats i morse när han hade gått till jobbet (06.30). Eftersom Novalie inte ville somna om så låg jag och Cornelia och mös lite med henne, sen efter ett litet tag så såg jag att Novalie började bli trött igen så då la jag henne på mitt bröst och skumpade lite och då äntligen så somnade hon, och då passade vi på att sova lite till. Vi vaknade sen vid 08.30 och då var det dax för frukost, men först hade vi en lite mysstund alla tre i sängen :)

Små tjejerna låg kvar i sängen medan jag gick upp för att baka scones till oss( som var alldeles för nyttiga för Cornelia... med andra ord, hon tyckte de inte var så goda) Efter frukosten så klädde vi på oss, Cornelia ville träna på allt som ingår  i storasyster rollen sen , så hon ville byta blöja och klä på Novalie. Hon kommer bli en duktig storasyster :) När vi alla var klara så åkte vi till mamma/farmor/mormor och hälsade på henne när hon jobbade.
Hon visste inte om att jag hade lånat Cornelia så hon blev jätte glad att hon också var med. Men vi kunde tyvärr inte stanna där så jätte länge för vi skulle åka in till slussen och gå på museum, Livrustkammaren på slottet. Inte jag som valt vad vi skulle hitta på idag utan det var lillfisen som ville dit. Allt med kungar och sånt går in på ena örat och ut på andra, men vi hade det jätte mysigt och roligt.  Efter vi varit där så gick vi och åt lunch på muggen på götgatan och efter det så kom mamma Nina och hämtade henne.
Jag har haft en jätte mysig dag ihop med lillfisen, var ett tag sedan bara hon och jag hittade på ngt. Fast jag tror nog att det är Novalie som lockar mera nu än faster, för hon är helt galen i henne. Vill bära på henne hela tiden... tror det är ett kusinsyndrom för det vill Hanna också göra :)
(Hehehehe) När vi hälsade på mamma idag så började vi prata om alla djur jag har haft när jag växte upp,1 råtta,  2 st möss,  2 st kaniner,  2 st fåglar och en hund. Cornelia har  nämligen fått  två kaniner nu i veckan och för ett tag sedan fick hon 2 st ökenråttor. Av den diskussionen vi hade så kom Cornelia fram till att jag aldrig ska få passa hennes djur även fast jag erbjöd mig med ett "härligt leende" att jag kunde det. Vi berättade att mina möss hade dött för vi glömde kvar dem i bilen den varmaste sommardagen, ena fågeln råkade jag klämma ihjäl och den andra flög ut ur buren när den fick hänga ute för att kvittra med alla andra fåglar. Och kaninerna hyrde vi bara över sommaren för att sen lämna tillbaka dem och då gick de till djurförsök.... Är det ngn som vill att jag ska passa era kära husdjur så hojta till :)
Novalie ligger redan och sover för natten , Rickard sitter framför den andra datorn med Lillebror i luren och letar gokart delar och jag bloggar :)
Mitt lilla chubby charmtroll <3
Puss och kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Mickis

Haha.. vilka underbara bilder, ska bli så mysigt att träffa er i nästa vecka!! <3

2010-11-03 @ 20:30:21
Postat av: Jempa

Hihi....så söta så söta. Skööön Cornelia e sina riddaroutfits! HAHAHA! Kram på er bästa BÄSTA

2010-11-03 @ 21:02:52
Postat av: Linda

haha tror bestämt Novalie har hittat sin fotopose;)

2010-11-03 @ 21:12:04
Postat av: felicia

hahaha fyfan va söt!

2010-11-04 @ 15:44:14
Postat av: Jessica

Ja det ska bli jätte skoj att träffas nästa vecka Mickis, längtar !

Såklart Novalie har hittat sin fatopose, Vad tror du att vi gör på dagarna egentligen, övar såklart!!!!

PÖSS

2010-11-04 @ 23:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0