Första gången i matstol.

Idag tog vi sovmorgon och Peter fick lämna. Jag fick sova till kvart i sex så när hon sen somnade om så var jag ganska pigg, så jag hjälpte Rasmus iväg till skolan sen somnade vi om till nio. Konstigt nog var jag tröttare då. Sen gick vi ner till gammelmormor och tog en fika sen var det vägning och mätning på BVC. Hon väger nu 6120 g och är 62 cm lång och följer medelkurvan precis som sin mor som alltid har varit medel på allt, medellång, medelbetyg, 37 i skor, 36/38 i storlek, två barn, bor i förorten, tjänar medellön tja listan skulle kunna bli hur lång som helst men det jag vill komma till är att vi är medel i vår familj och det är ok:)

Sen mötte jag upp Tessan och vi gick på långpromenad och fikade på kondiset vid lilla torget i Sköndal, snacka om skillnad på priser tog en nybakad smörgås med kaffe för 30 kr, det kostar bara latten i Farsta. Ska nog försöka hålla mig mer på hemmaplan i fortsättningen. När vi var på fiket så provade jag att sätta Becca i matstolen med en kudde bakom ryggen och overallen runt henne och det gick jättebra hon tyckte det var roligt att få vara med vid bordet.

Fika med Becca och Tessan på konditoriet i Sköndal.

Sen skulle jag hämta killarn på skolan och köra dem till fotbollen och då började kaoset, när vi kom fram till hallen kom vi på att Rasmus skor var kvar i gympapåsen på skolan så jag ringde fritids och frågade om det var någon fotbollskille kvar och det var det. Så jag bad dem ta med skorna som skulle ligga i Rasmus svarta påse, när jag sen ringde igen så berättar dem att dem inte hittar dem. Så jag blir lite irriterad på Rasmus som säger att han är säker på att han la ner dem. Så jag åker tillbaka letar i idrottshallen vid skolan och går sen till fritids och ser att han har ju den röda påsen idag (som jag packade i morse) och där låg skorna så det var liksom mitt fel:/ Sen mitt i allt så kommer jag på att jag bestämt med Patrick att hämta Sanna i centrum vid tio över som klockan var nu och Rasmus var på fotbollsträning utan skor. Så snabbt upp till centrum, in med Sanna i bilen och sen snabbt tillbaka till skolan. Det värsta med allt var att jag inte kan skylla på någon annan än mig själv, får skylla på amningshjärna, fast det är ganska mycket så annars också måste jag erkänna, välkommen till min värld!!

Idag fick Becca lite mer gröt på kvällen, hon älskar det och jag ska nu börja ge henne lite mosad potatis också. Ska bli skönt att hon får äta lite mer för det känns inte riktigt som min mjölk räcker till, på kvällen har jag knappt någonting och det är säkert för att hon sover så länge på natten så jag producerar inte lika mycket längre. Jag tycker att det känns roligare att kunna ge henne mat istället för behöva lägga till ersättning (inget fel på ersättning, men mat mättar lite mer).

Nu sover båda barnen och jag ska försöka vara lite social istället...

Godnatt/ Linda

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahahaha sluta hon kan inte väga 6120 hahahaha!

2010-11-08 @ 22:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0