Full fart hela helgen :)

I helgen har vi haft fullt upp hela tiden, jag har inte riktigt orkat eller haft ngn tid för att skriva här. Men nu ska jag skriva ett litet inlägg innan jag hoppar i sängs.
I fredags så fixade vi massor till dopet, vi åkte till mammas jobb efter Rickard kommit hem från jobbet och förberedde inför morgondagen. Sen åkte vi till sickla för jag vill köpa nya skor till min outfit som jag skulle ha på mig på dopet, blev ett par skor och en kavaj :)
Efter vi handlat klart till mig så gick vi och handlade allt som vi var tvungna att handla till dopet, sen efter det så åkte vi äntligen hem. Efter vi ätit och nattat lillsnorpan så bakade vi lussebullar... De blev jätte goda :)
På lördagen sen så var det Novalies stora dag <3 Hon döptes till Novalie Inke Ingrid Holst <3 Hon var så himla duktig hela dagen, hon somnade tom i Knattes famn i kyrkan :) Är super nöjd med dagen, så roligt att träffa all släkt och vänner som kom. Jag tog inte så mkt kort( glömde bort det) , hoppas ngr andra tog ngr kort som man kan få. De få jag tog ligger kvar i kameran, får lägga upp kort från den dagen en annan dag. Det blev verkligen en jätte lyckad dag och vilka presenter hon fick. Tusen tack allihopa!
Efter dopet så fick vi med oss Jenny, THEO och Cornelia  ( äntligen har Johan gått med på att han får heta Theo). Storebror skulle på 30 års fest så vi hade bestämt att de kunde sova kvar hos oss . Mina svärföräldrar kom också förbi en liten stund sen. Först åkte de till kista för att byta en hel kasse med kläder som de köpt till Novalie( hade blivit fel storlek) . Jätte fina kläder :) Puss på dig svärmor <3
Min farbror och faster gav mig en påse på dopet och sa att jag inte skulle öppna den där på plats utan att jag skulle öppna den när jag kom hem. En kompis till pappa som bor i Amerika hade skickat med en liten present till oss barn. Jag öppnade den när jag kom hem och tur var det. Tårarna bara sprutade!!! Har aldrig blivit så tagen av ett kort förut...
MIN ÄLSKADE PAPPA JAG SAKNAR DIG SÅ MKT!   KOM TILLBAKA TILL OSS ,VI BEHÖVER DIG!!!!!
(Tack Benny för det fina kortet det är så här jag ska minnas min älskade pappa)

Bilder från lördag och söndag..
Lilla Theo <3  Syskonen Lindquist <3  Stora tjejen :)
Novalie med sin pappa <3
Idag har jag och Linda var på babysim med våra döttrar, jätte mysigt. Men vilken morgon!!!! Trodde inte det skulle bli ngt babysim för mig och Novalie idag, hehehe. Bussen som jag skulle jag ta idag till sickla kom inte eller så måste jag ha missat den precis.... Iallafall så insåg jag efter ett litet tag att den buss jag väntade på inte skulle komma, så när 471 kom så hoppade jag på den för jag tänkte att 414 som går från björknäs går snart så jag tar bussen dit och byter. Men den åkte precis när min buss anlände i björknäs, gaaah! Kollar när nästa buss ska gå 09.19 och inser att jag kommer komma till sickla 09.42 och babysimmet börjar 09.30. Får lite smått panik, ringer Linda och säger att jag kommer bli SEEEEEEEN! samtidigt som jag tokspringer till andra sidan för att ta bussen tillbaka hem för att ta bilen istället. Missar bussen som står inne, tittar när nästa buss ska gå inser att att jag måste springa hem för det ska inte komma ngn buss på ett tag. Börja springa.... vänder mig om efter ett litet tag, ser en buss komma, vänder om igen och  tokspringer tillbaka och hoppar in i bussen. När jag kommer till skottvallsvägen så springer jag så fort jag kan till bilen, inser att bilstolen är uppe i lgh ( Novalie sover i vagnen) Ställer vagnen och springer snabbt upp och hämtar den och "trycker" ner min lilla älskling i stolen. Hon blev inte så glad att jag väckte henne, men hon somnade snabbt om. Hoppar in i bilen och kör försiktigt till sickla, inte stressa när jag sitter i bilen. Kommer äntligen fram, kastar mig ut och tar väskorna som jag måste ha med mig och självklart Novalie( Hon vaknar inte,fortsätter sova)  . Springer in, kastar av mig allt och slänger in allt i skåpet , på med badkläderna  på oss båda ( då vaknar min lilla tjej till liv) in i duschen och sen...  - Hej förlåt att jag blev lite sen( puuuh) Förstår inte hur det här gick till men jag blev bara 5 min sen, helt otroligt! Det bästa av allt är också att Linda höll på att komma sent för vi trodde badhuset låg på andra sidan av sickla . Men hon får berätta sin berättelse själv för jag blir bara trött av att tänka på oss idag , hahahaha!
Ser fram i mot nästa måndag, men då ska jag ta bilen direkt istället :) Efter simningen gick vi lite i köpcentrumet och självklart blev det lite shopping , lite till Novalie och lite till mig :)
Den här veckan är vi verkligen uppbokade hela veckan. Imorgon träff med Jenny( Theo), Onsdag träff med Sniffi( Ella), torsdag träff med Tessan, fredag middag hos familjen Ekström, lördag till Uppsala för att fira Rickards bror Max, söndag husvisning....
Nej nu måste jag sluta för nu börja jag bli trötter <3
Nova tittar på tv :)
Puss och kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0