Gick upp 10.30 idag...

Oj vilken sovmorgon vi tog idag, jag var helt färdig imorse. Novalie vaknade vid halv åtta, då ammande hon och sen ville hon vara vaken ett tag. Hon låg och jollrade och skrattade lite och sparkade massor med benen, sen blev hon trött igen och då somnade vi om. Vaknade av att Rickard ringde mig 10.30... Pratade med Linda vid åtta tiden eller nått sånt, jag var lite trötter... Hon ville mötas upp i sickla och ta en prommis innan hon skulle fika med en kompis. Det blev ingen prommis  för mig inte, får ta en här hemma istället efter jag ätit frukost.
Igår så var jag bara hemma och bakade och fixade,  först tog jag en lång promenad i snön( 9 km) . Jätte härligt!!! När jag kom hem från den så kom mamma över på hennes lunch. Hon myste med Novalie och jag passade på att äta lite. Sen när hon åkte tillbaka till jobbet så satte jag igång och bakade. Det blev 12 st cupcakes, 30 st småkakor och 20 st choklad kakor(inte så nöjd med dem tror jag) . Idag ska jag baka lussebullar och så tror jag att jag ska baka kladdkaksmuffins.
Igår ringde Angelica och berättade att värden hade sagt nej till att vi skulle få hyra lgh i fredhäll :( Så nu letar jag för fullt igen, Rickard är självklart lugn som en filbunke( och det får mig att bli ännu mera stressad) ....  Jag blir verkligen jätte stressade av det här och undrar om vi verkligen har gjort rätt. Jag trivs ju så bra här och det är trygghet för mig. MEN jag vet att vi var tvungna att sälja först, jag vet det och det är för litet för oss. Men det är jobbigt och jag grubblar massor på det här, vi kanske skulle gjort det här innan vi hade skaffat barn, fast då var det ju inte läge eftersom de skulle byta fasad. Varför kan det inte bara komma upp ngt som vi vill köpa, men det är ju inte den bästa tiden att sälja nu så vi får nog snällt vänta. Så är det någon som har en lgh de vill hyra ut så hojta gärna till( inte med allt för dyr hyra) ;)
Nej nu ska jag gå ut och gå så jag hinner göra det jag måste idag. Skulle behöva åka en snabbis till sickla eller forum men vet inte om jag hinner det, skulle vilja köpa ett par nya skor till imorgon.  Ska till mammas jobb vid halv fyra och börja fixa inför morgondagen. Det är där vi ska vara efter kyrkan och bjuda på fika....
Sov alldeles för länge idag märker jag :( jajaja det får bli som det blir!
Puss och kram Jessica
Igår ville lillsnorpan äntligen visa pappa att hon kan snurra runt ! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0