Tacos och nu fotbollsgalan....

Idag har jag verkligen varit produktiv här hemma. Först ville jag inte ens gå upp vi har så fruktansvärt kallt i vårt sovrum, så jag drog täcket över huvudet när Rebecca hade somnat om och vi slumrade till i en timme till. Så när hon vaknade igen vid nio så frös jag så mycket så jag var tvungen att ta ett bad men Becca fick sitta i sittern och titta på så hon var så nöjd så ändå. Senare under dagen så tog jag isoleringstejp och tejpade för vädringshållen som finns i fönstret, jag förstår verkligen inte varför man byggde gamla hus på det sättet om man vill vädra så är det väl bara att öppna fönstret!

Bara jag får sitta med i sittern så är jag nöjd.....

För att komma upp ur badet så var jag tvungen att ringa mormor och bjuda henne på fika annars hade jag nog legat där än:)
Vid elva så åt Becca en hel tallrik gröt och sedan sov hon i två timmar i sin vagga. Under den tiden så städade jag hela lägenheten, vek tre maskiner tvätt och sortera ut min gamla mammakläder. Som jag också la ut på blocket (första gången för mig) sen tillsammans med en gammal Rörstrandservis som jag hittade i klädförrådet, tror inte jag får nåt för det men det känns bättre än att bara slänga det på en gång. Peter höll på att sätta i halsen när jag sa att jag satt ut det på blocket, det är bättre att bara slänga tyckte han, fast det tycker han om allt;)

Har ni förresten sett mössan som hela Sköndal springer omkring med, den börjar bli riktigt efterfrågad nu. Rasmus klasskompisar och deras föräldrar vill ha likadana. Det är den mycket trendige heta designern Roland Larsson som ligger bakom kreationen.

Sen var det dags att gå utanför dörren för första gången då var klockan kvart över fyra och det såg verkligen inte lockande ut men jag skulle köra Rasmus och en kompis till fotbollen. Väl på plats så upptäckte vi att kompisen gjort samma sak som Rasmus förra veckan så det var bara att åka tillbaka till skolan och hämta skorna. 

Imorgon blir det gympa och sen lärarhögskolan.

Men nu har vi ätit tacos, barnen sover och det gick att klämma ur några droppar från vindunken och fotbollsgalan väntar........

kram Linda

     
Charmtrollen, <3<3<3

Kommentarer
Postat av: felicia

världens sötaste ungaaaaar jag dör vill sno dem. haha mössan, den bär vi även i skogås. kommer slå internationellt haha! puss på dig

2010-11-15 @ 21:44:49
Postat av: Jenny

Som Rasmus sa: Rolle Larsson - mössan! hahahaha

2010-11-16 @ 13:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0