Trött, men lycklig

Japp det blev precis som jag hade tänkt mig, jag hann inte skriva något igår det var full fart från start. På förmiddagen åkte jag, Rebecca, Rasmus och gammelmormor på hockeyträning medan Peter städade här hemma. Sen blev det mer städning, bära bord, laga mat, fixa fördrinkar, lägga alla akter i olika kuvert. Det var fem akter + rollbeskrivning per person.

Middagen blev väldigt lyckad och alla levde sig in i sina karaktärer, min roll fick bli spelad av två personer så ibland blev vårat spanska hembiträde Marta min roll Denise Devine eftersom jag fick gå lite med Rebecca som var lite tagen av situationen. Men hon somnade rätt snabbt och då kunde festen börja.......
P.s. mördaren var Jennys arbetskompis Johan.

Sen efter middagen så blev vardagsrummet ett dansgolv och alla var på toppenhumör. Jag älskar verkligen att vi har den här sammanhållningen, vi kan aldrig flytta från Sköndal nu bor vi här och vi kommer antagligen göra det kanske i resten av vårt liv. Det är så enkelt man är alltid välkommen hem till någon och vi hjälper varandra med våra barn respektive hundar;)
Man skulle kunna säga att love was in the air igår:) Själv tog jag det väldigt lugnt, kände att jag måste vara sharp så jag kunde ta hand om Beccan när hon vaknade. Rebecca fick flaska på kvällen men jag ammade henne på morgonen, känslan när hon börjar suga på brösten och trycket släpper går att jämföra med att vara riktigt skitnödig och äntligen få gå på toa.

Haha när jag skrev det kom jag och tänka på min gamla gymnasiefröken Inger Frick, som tog upp mig som dåligt exempel för vad man inte skulle skriva om i en uppsats och kallade mig för "kissLinda" för att jag hade skrivit att jag var kissnödig och behövde gå på toaletten i min novell. Fast egentligen är det inte ett dugg roligt för när man tänker efter så är det verkligen barnmisshandel, tur att jag hade ett hyfsat självförtroende samt många vänner för annars kunde jag ha blivit mobbad för det. Tänk egentligen vilket ansvar vi lärare har, vi kan förstöra ett helt liv bara genom att säga fel saker till en elev inför andra!

        
Love was in the air, eller citat 1 Jennie: Jag skulle kunna dö för sekten, citat 2. "Tänk om jag inte hade valt GT vilket tråkigt liv jag hade haft, egentligen har jag Uffe att tacka för mitt liv" Jag kan berätta, som var hyfsat nykter, att det kom en och en annan kärleksförklaring igår:)

Idag har vi bara tagit det lugnt, gick upp sex med Becca somnade om till åtta sen städat, sovit lite till. Tittade på reprisen på Så mycket bättre, tycker verkligen att det är ett jättebra program, vilka legender de har fått ihop. Om ni inte har sett gårdagens program så rekommenderar jag er verkligen att gå in på TV4 play och titta. Igår tolkade de Petters låtar och då var alla verkligen tvungna att göra dem till sina egna. Alla lyckades jättebra men Septembers tolkning av mikrofonkåt var grym, skulle inte förvåna mig om hon och Petter kommer att göra den ihop. BTW så tycker jag Petter blir snyggare och snyggare ju mer man lär "känna" honom genom programmet skulle kunna vara ett frikort, men än så länge hänger Joel Kinnaman kvar som mitt svenska frikort.

Sen bar vi tillbaka bordet, spelade lite fotboll och köpte pizza till fotbollen. Tänkte att jag skulle slå på stort när jag ändå fuskat så mycket i helgen så jag köpte en ubåt med kött och bea, mums! Just det glömde skriva i förrgår vad resultatet på invigningen var, hör och häpna att fastän jag hade fuskat så hade jag gått ner lite. 68.1 kg stannade vågen på den här gången 800 gram ner.
Robin och barnen kom över för att se AIK för Carro behövde vara själv, hon var nog lite trött från gårdagen.
Ikväll blir det nog en tidig kväll!

kram/Linda

Kommentarer
Postat av: Felicia

Tusen tack för igår det va sååååååååååå skoj! Puss

2010-11-07 @ 22:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0