Mamma Jessica...

Idag ska jag bara vara hemma med Novalie, vi ska ha en mysdag bara hon och jag. Det finns verkligen inget bättre än att vakna upp och mysa med henne i sängen innan man stiger upp. Hon ligger där och jollrar och skrattar så man bara smälter. Man kan inte riktigt förstå att hon är våran, hon är nog den enda som skulle  kunna få en att le vad som än händer. Så här tror jag nog nästa alla mammor känner och man måste nog uppleva det för att förstå, för den här kärleken som man känner till sitt barn är så häftig. För mig var det verkligen kärlek vid första ögonkastet och jag kommer aldrig glömma vilken lycka jag kände när Rickard kom in med henne och frågade om jag vill hålla min dotter( de sprang ut med henne direkt så jag fick inte veta vad det blev för kön). Tårarna bara forsade,helt plötsligt var jag mamma och jag älskade det!
Jag skulle inte vilja byta mitt liv mot ngt, för mitt liv har verkligen fått en mening nu. Visst kände jag att mitt liv hade en mening förut också men det är inte alls på samma sätt. Jag har alltid kunnat lita på att min mamma finns vid min sida i vått och torrt, hon har varit och är min trygghet! Allt det som mamma har givit mig ska jag nu försöka ge till min dotter. När man tänker på det så är det lite läskigt, hur ska man kunna axla den rollen, kommer jag att klara av det osv . Men så kommer man på att min mamma kan inte och vet inte allt även fast man kanske trodde det när man var yngre, men hon finns alltid där och gör allt för att man ska må bra och DET kommer jag att fixa! :)
Jag har skrivit lite innan om faser i mitt liv som betytt väldigt mkt för mig och som man gärna skulle vilja spola tillbaka tiden till . Den här fasen som jag gått in i nu är faktiskt DEN ALLRA BÄSTA! Jag är glad att jag har gått igenom de olika faserna innan jag gick in i denna för den här fasen kommer vara livet ut!
Älskar helt enkelt  att vara mamma åt Novalie <3
'
Puss och kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är oslagbart;)

2010-11-01 @ 15:42:09
Postat av: Erica

det bästa som finns!

2010-11-01 @ 16:09:58
URL: http://ericaochgordon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0