En dag sen uppdatering..

Ja jag vet att det inte blev någon uppdatering igår men vi hade världens segaste bredband igår. Fast i fortsättningen kommer jag nog att uppdatera på morgonen om gårdagen för jag har märkt att jag sitter med datorn i knät hela kvällarna nuförtiden, tänkte att det kunde vara bättre om jag kan vara social när resten av familjen är hemma och skriva när jag och Becca är själva.

Just nu ligger jag i sängen och skriver, vi har börjat med nya rutiner nu. Jag följer inte längre Rasmus till skolan utan Peter släpper honom på vägen till skolan så får vi tid att mysa här hemma. Igår så blev det perfekt för jag hann göra en massa skolarbete på morgonen. Först var hon vaken i två timmar från sju till nio, hon har sovit från åtta till sju några nätter nu, det vore ju inte så tokigt om det fortsatte. Inatt skrek hon dock en del i sömnen så jag fick stoppa in nappen några gånger men jag behövde iallafall inte amma. Efter förmiddagsluren så blev det en fika med mormor och sen långpromenad, det var ganska jobbigt att gå med vagnen i slasken, men det gick. Sen var vi bara hemma igen tills det var dags att hämta Rasmus. Älskar när man kommer till skolan och han säger HEJ DÅ till mig när han ser mig. Så var det igår eftersom dem var i sporthallen och lekte när jag kom och han absolut inte ville gå hem. Då är det skönt att man inte har stressat från jobbet och är trött och vill hem. Så jag och Becca satte oss och tittade på när de lekte ett tag. Hellre att han vill vara kvar på fritids än att han inte vill gå alls.


På väg ner at hämta brorsan, efter att ha tagit vagnen på långpromenaden så blev det nu selet.


I förrgår kväll så hade Rasmus klassdisco på skolan och jag var väl inte så glad över att behöva sitta i skolan på kvällen, men i efterhand så tänkte jag att det är nog inte så många år till som jag får följa med på skoldisco så det är bara att passa på medan man får. Jag fick sitta och trösta honom på golvet för han blev helt knäckt när han var den första som åkte ut på dansstopp två gånger på raken. Det måste vara något jag kommer ihåg så jag kan nämna det i talet på hans student...Jag minns ditt första skoldisco, då fick mamma sitta med dig i knät för att du var ledsen när du hade åkt ut i dansstopp:)

Jaha tillbaka till gårdagen, nu känns det som jag faktiskt har kommit igång med träniingen, igår var jag på spinning med Emelie och det var jättejobbigt. Men jag älskar verkligen den känslan i kroppen att vara fysiskt trött, det var ett tag sen. Det var verkligen en entusiasmerande instruktör, som hela tiden pratade som om det vore ett lopp som vi skulle vinna och det är verkligen rätt taktik för mig. Ibland förut när jag var ute och sprang och det är som tråkigast och jobbigast så brukade jag låtsas att det var ett lopp och så hörde jag sportkommentatorn i huvudet typ, "och här kommer Linda, vilket lopp hon har gjort, bara hon orkar nu så har Sverige ett OS-guld i maraton, det har aldrig hänt förut, hoppas hon orkar mm............." haha vad töntigt egentligen.

Idag ska vi på mamma-baby gympa sen får vi se vad som händer, hörs imorgon.

Kram/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0