Fredag!

Igår blev det både mamma-baby-gympa och spinning på kvällen med Emelie. Efter gympan så frågade instruktören om jag hade lite tid efter, jag hade nämligen bett henne om råd förra gången eftersom mina muskler inte växer ihop ordentligt vilket gör att jag inte kan träna handboll mm. Hon hade verkligen tänkt till vad jag kunde göra och visade flera övningar med den hederliga gamla pinnen. Jag hade helt glömt bort pinnträningen, den är ju helt perfekt att göra hemma och den är ju mycket till för att stärka bålen och samtidigt träna rörlighet. Pinnträningen går till på det viset att man tar till exempel en skurmoppspinne (utan själva moppen) och använder den som hjälp att hålla upp överkroppen och stärka bålen. Den är också perfekt nu när man är så kort i bröstmusklerna av allt bärande, ammande och körande av barnvagn för den tvingar bak axlarna och skuldrorna.
Så nu ska jag försöka göra den på morgonen direkt när Rasmus och Peter har gått, det har jag iallafall gjort idag och det känns jättebra i kroppen, lite träningsvärk från igår och kroppen har vaknat av morgonträningen, jag har ätit frukost och druckit kaffe och är för en gångs skulle ganska pigg på morgonen (fastän Rasmus har haft växtvärk i natt från halv fem), Becca har somnat om och jag skriver lite på bloggen.


På väg till gympan


Jag hade inte gått ner nåt den här veckan, kanske till och med upp lite 68,7 kg, men det beror på att jag har känt mig dålig och inte rört på mig och då tycker jag synd om mig själv och "unnar" mig lite hela tiden :)

Igår efter gympan mötte vi upp Sigrid och Felicia som var "lediga", påstår dem iallafall:) Vi åt sushi sen fikade vi med Felicias morfar. Vi kom fram till att när jag tog studenten så var Felicia två år, hahaha.
Efter det såg vi att Bikbok hade 50 % på allt, men jag orkade inte prova något för det var så mycket folk och jag hade barnvagnen så jag gick hem istället. Sen hämtade jag Rasmus och vi mötte upp Tor som följde med oss hem.
  
Fika i Farsta med Fina Felicia, Söta Sigrid och Rara Rebecca

Vid sex skulle jag möta Emelie och spinna med henne, det var jätteskönt och tungt men när jag sen kollade på mobilen så hade Peter ringt tre gånger. Rebecca hade skrikit i 45 minuter helt hysteriskt! Hon har börjat med det de senaste veckorna, när gammelmormor har henne också, det är som om hon har en radar som berättar att nu har mamma lämnat huset gaaahhhhhhh!!!!!
För när Peter har henne och jag är hemma så går det bra, i och för sig lämnar han ju över henne till mig om hon blir ledsen så det är väl inte så konstigt att det funkar. Så nu ska vi verkligen försöka att det är Peter som har henne när vi båda är hemma så får jag stänga in mig med Rasmus och läsa eller bygga lego med honom, jag kanske ska försöka ta en halvtimmes promenad på kvällarna så dem är ensamma fast kortare stunder till att börja med. För så här kan vi ju inte ha det, jag måste kunna vara borta på kvällarna.

Idag ska jag träffa Michaela, Estelle och Lina, det ska bli jättemysigt vi ska äta hemma hos Mela i Tyresö.

Ha en bra fredag!

Puss och kram Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0