En sammanfattning av de senaste fyra dagarna!

Nu var det länge sen jag skrev nåt, men det brukar bli så på helger. Det är så mycket att göra att det inte finns tid helt enkelt. Men om jag ska försöka mig på en uppdatering så i fredags träffade jag Lina och Michaela hemma hos Mela i hennes underbara hus ute på Tyresö Strand. Hmmm där ligger man verkligen i lä, tror att det är där vi ska spendera våren, vid hennes pool :) Det var iallafall väldigt trevligt för det första så var det jättelänge sen jag träffade Lina och vi har alltid så sjukt mycket att prata om när vi ses eftersom det är så sällan nu för tiden, så när Mela åkte in till salongen för att träffa en rörmokare så gick vi på en promenad och uppdaterade oss om varandras liv. Det finns vissa vänner som man inte hörs så ofta med men som man vet alltid kommer att finnas där och det känns aldrig konstigt när man väl ses eller hörs.
    
Rebecca och hennes kompis Estelle, de höll varandra i handen men när Rebecca drog ett av sin glädjetjut så blev Estelle rädd och började gråta. Mela fina hus med utsikt över havet!


Fredagskvällen var lugn med mys härhemma. På lördagen så var det kalas på Andys och sen åkte jag och Carro till IKEA medan resten av sekten åkte hem till oss för att glo på fotboll. Sen var det lördagsmys med big la familia fast alla var nog trötta efter de senaste helgerna för kl 10 så hade alla gått hem.
På söndagen så var Rasmus på fotbollsträning på morgonen och sen rensade han och jag hans rum, så nu är det jättefint där! Peter drog på hockey vid halv tre och då kom Dogge hem till oss och lekte med Rasmus i hans nya fina rum. Jag tänkte försöka göra mig till och steka "riktiga" köttbullar, vilket jag upptäckte inte var så lätt eftersom de bara föll ihop. Men några lyckades jag iallafall med, men Dogge tyckte inte dem var goda och ville hellre ha "riktiga" köttbullar, vilket i hans fall är köpta:) Rasmus som märkte att jag började få ett bryt så att han tyckte dem var jättegoda, yeah right! Men snällt av honom iallafall.

Känner mig lite som häxan surtant och supersnälla stålsara, något ambivalent i humöret och söndagen var jag häxan surtant och kände mig väldigt urtråkad samt att jag inte kunde göra något eftersom Peter var borta och jag hade ungarna här. Men idag har jag istället varit supersnälla stålsara, för idag är jag lycklig igen. Funderar på om det har att göra med hormonspiralen eller om det är amningshormonerna?

Idag gick jag på morgonpromenad och åt frukost med mormor. sen åkte jag och mormor till Länna för att köpa mattor till Rebecca och Rasmus, samt en lampa till Rasmus. Då hittade jag äntligen min hallmöbel, på jysk för 1300 kr perfekt var den. Så jag bestämde mig för att köpa den, då finns den inte och är restnoterad på centrallagret till April, ok säger då kanske man kan få köpa den ni har framme. Nej tyvärr vi får inte röra visningsexet. Nä men då kanske ni ska ta bort den då!
Men det blev iallafall jättefint i rummen. Sen var det utvecklingssamtal med Rasmus och han sköter sig exmplariskt i skolan, märks vem han brås på;) Efter det fick jag med mig tre killar hem och sen var det fotbollsträning, middag, fixa iordning Beccas nya byrå, bada Becca, läsa för Rasmus......... och nu sitter jag i soffan med en kopp te, har tänt ljus och försöker skriva ett inlägg med väldigt mycket innehåll, tre dagar så det blir som det blir.

Rebecca tränar också när Rasmus tränar fotboll, på en sådan där illaluktande grön matta som varenda gympasal har....

Imorgon blir det gympa och kanske en lunch i Farsta sen får vi se vad som händer...
Kram på er/Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0