proppmätt...

Blev inget blogginlägg igår för mannen råkade paja internet uppkopplingen... Men imorse fixade han så att det fungerar igen, me so happy!
I Lördags så vaknade jag och hade ont i hela kroppen, tack vare promenaden i fredags. Helt sjukt att man ska få träningsvärk av att promenera, men det ska vi snart ändra på. Har tänkt testa att gå ut och springa ngn dag fast det får nog bli på en helg så att det fortfarande är ljust ute( Rickard måste passa Novalie). För jag vågar inte gå ut nu när det är mörkt, tydligen så var det en kille som försökte våldta en tjej vid björknäs Ip vid 18 tiden i tisdags, det är helt sjukt!  Ska även börja göra lite statiska övningar...
Eftersom jag hade lite ont i kroppen i lördags så blev det ingen prommis för mig, utan istället blev det en mysfrukost med mannen och sen åkte vi ut till Ingarö för att titta på ett hus. Men det var inget vi ville ha, ett riktigt ruckel. Efter vi varit där så åkte vi till mamma och Lasse och tog en fika. De håller på och sätter upp nya väggar i hela deras vardagsrum, de har precis fått upp det nya taket så de kommer få det så himla fint sen när allt är klart( ljust och fräscht). De har varit furu i hela kåken men nu ska allt bort. Efter att väggarna är klara ska de börja med golvet, vi får hoppas att de har fått det klart till jul :)
Efter vi varit där så åkte vi och handlade middag för kvällen, vi skulle egentligen också åka till graven och sätta ett ljus hos pappa, men jag hade inte ätit på hela dagen så vi var tvungna att åka hem för jag började få ont i huvudet och så var jag lite yr i bollen. Planen var att åka dit lite senare sen på kvällen men Novalie var helt färdig och ville bara sova, så det var bara att börja göra ordning henne för natten.( Vi tände ljus på balkongen istället.) Vi försökte ge henne flaska igen för jag var lite sugen att gå på hockeyfesten. Men det funkade inte denna gången heller så det fick bli en myskväll hemma i soffan framför tv:n.... NOVALIE SOV 11 TIMMAR I STRÄCK DENNA NATT(så jag hade kunnat gå på hockeyfesten, hade inte tänkt dricka utan bara gå dit och stuffa lite) Hon somnade 19.30 och vaknade 06.30 idag och då var det en glad tjej som vaknade :)  Själv så var jag lite trött på morgonen för jag blev lite uppspelt på kvällen när Jenny och Johan fick åka in till bb för kontroll, så jag kunde inte riktigt somna. Allt såg jätte bra ut men Virgil vill inte riktigt komma ut än så de fick åka hem igen, och då kunde jag somna.
Idag mådde kroppen bättre så då pallrade jag mig ut på en morgonprommis. Blev en rätt så lång promenad idag igen, jag tror alltid att det är en kortare väg än vad det är. Blev en promenad på 1 1/2 timme( nästa 9 km), men det var riktigt skönt att vara ute idag, friskt och härligt! När jag sen kom hem så hörde Jenny av sig och frågade vad vi skulle göra. Hon ville ha en anledning att få upp Johan ur soffan ;) , så de kom hit och tog en fika.
Självklart snodde Johan åt sig Novalie ( sååååå söta )
När de sen åkt hem så åkte vi till Ica Maxi och veckohandlade...
Novalie redo för att åka och handla mat ;)
Min outfit när vi handlade( hehehe fick lite blickar på mig, men jag bryr mig verkligen inte)
Nu sitter jag i soffan och känner mig helt proppmätt. Jag bakade cupcakes efter middagen idag och för första gången så slickade jag rent skålen och sen så åt jag en cupcake. Jätte goda faktiskt men nu ångrar jag mig lite för nu är magen full! Ska ge dem till Jenny och Johan för de lär ju få lite besök snart ;)
Måndag imorgon igen, gud vad veckorna går fort. Om 3 veckor så ska Snorpan döpas så jag måste verkligen sätta igång med planeringen i veckan, med det är bara roligt :)  Sen på torsdag så ska jag nog träffa Mickis, Emma, Annika och Sofie ( Mickis ska även höra med Anna och Malin också) Nästan hela gamla handbollslaget (polisens flickor 82). Ska bli riktigt roligt att träffa dem med alla deras små...
Nu ska jag hoppa i sängs ...
Puss och kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej Jessica

Är inne o smygkikar på din blogg ibland:)

Vill bara säga att det är en superfin liten tjej ni fått!!

Hör av dig om du vill ses någon dag. Bor i Enskede men har oftast bilen.

Kram

2010-11-08 @ 20:44:07
Postat av: Jessica

Tack så jätte mkt :)

Ses jätte gärna... Denna vecka är lite fullbokad men ngn dag nästa vecka? kram

2010-11-08 @ 20:47:32
Postat av: Catrin

Nästa vecka låter bra. Vi ska ju vara lediga lääänge båda två så det är ingen brådska men vore trevligt att ses snart:) :) Kan höras mer via fejjan. Kram kram

2010-11-08 @ 21:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0