en aktiv dag

Idag var vi på lärarhögskolan på föreläsning mellan 13-18, vi åkte hemifrån kl 11.00 och kom hem 19.00 så det blev en riktigt lång dag.

Redo för skolan                           Påpälsad och klar


Trött tjej som hålls vaken på bussen

Men det gick faktiskt riktigt bra, den här gången såg jag till att hon var riktigt trött när vi kom fram, jag höll henne vaken hela förmiddagen, så hon somnade perfekt till föreläsningen. Idag handlade det om kartläggning och uppgiften innan jul handlar om att kartlägga något i verksamheten, kan bli lite jobbigt när man inte är i verksamheten men jag kommer nog på något.

När hon sedan vaknade under andra delen så var hon knäpptyst i mitt knä, hon var väldigt fascinerad av att vi har några som tolkar föreläsningen med teckenspråk för en döv elev och Rebecca tittade på dem hela tiden. Men det som var riktigt häftigt var att se hur hon följde samspelet mellan den döve och tolken, för varje gång tolken slutade teckna så tittade hon på den döve och tvärtom. Jag tror att eleverna på kursen tittade mer på henne än föreläsaren just då.

Hemma igen och trötta i soffan

Sen när vi kom hem så hade Peter gjort sin kända fisksoppa och hällt upp vin, så efter Rasmus gått och lagt sig och Rebecca somnat. Så åt vi och tittade på nya Beck – Levande begravd, usch den var riktigt läskig. Det är en av mina värsta mardrömmar att bli levande begravd, det och att bli sjuk och veta att man ska dö. Efter maten så blev det lite naturgodis, idag har jag ätit rätt mycket och rört mig rätt lite, jag har inte ätit så onyttigt men det är definitivt mer energi in än ut.


Beck och naturgodis, efter en god fisksoppa och ett glas vin :)

Imorgon ska jag och Linkan utforska nu port 73 i Haninge, måste ju ta reda på om det är något bra nytt köpcentrum.

BTW så måste jag hylla HM:s torrschampoo Proffs, kostar bara 29 kr och ett perfekt hjälpmedel om man har tunt och fett hår som jag, speciellt nu när man inte hinner duscha hela tiden.

God natt syns imorgon, kram/Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0