En stor dag

När jag vaknade i morse så kände jag på mig att idag skulle någonting ske, så istället för att gå på morgonpromenad och lämna Rasmus så bad jag Peter lämna och jag gick och la mig igen, vilket var väldigt mysigt att få krypa ner under täcket igen. Kl nio väckte Becca mig och var hungrig så jag ammade henne och steg sedan upp.
Då kom jag ihåg känslan igen, nånting stort kommer nog att ske idag, så jag gick med sakta steg in i lilla badrummet och steg försiktigt upp på vågen. Jag håll andan medan jag tittade på siffrorna som inte kunde bestämma sig, men nog anade jag att sexan då och då, mycket riktigt jag var ner under 70 strecket tjohooo!
Första gången sen efter graviditeten dock 69.9 så jag är nog över just nu men jag har pendlat mellan 70 och 72 hela tiden och aldrig varit under det där förbannade strecket men nu så. Det var säkert för att jag inte åt något gott till bion igår :)
Har kommit fram till att det är svårt att hålla vikten om man inte är hemma om dagarna, här kan jag äta ordentlig lunch och nyttiga mellanmål, men ute finns det ju så många frestelser samt att jag är inte så duktig än att jag kommer ihåg att ta med mig mellanmål. Men nu ska det bli ändring jag ska äta ofta, men lite och nyttigt!

Det är inte förrän man ser sig själv på bild som man inser vart kilona satt sig!

Idag var mormor här och fikade med mig och Becca sen tog jag tag i hennes rum och rensade lite där, jag har funderat på att måla om eftersom tapeten är trasig här och där men det känns lite taskigt eftersom det var Rolles första tapetsering :) Men så kom jag på att jag beställde, någon gång när jag hade som mest hormonsrubbning under graviditeten, massa nalle puh dekorationer som man kan klistra upp på väggen. Så nu är hennes rum
fullt av Nalle Puh, haha hon kommer bli helt schizad av alla intryck.

Ett Nalle Puh-kittat rum:)

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska fortsätta rensningen eller slå mig ner framför TV:n en stund för när hon vaknar så tänkte jag att vi ska klä på oss och ge oss ut någonstans innan vi hämtar Rasmus och går på fotbollsträning.
Puss på er/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0