Haningemorsor still going strong!

Idag så började jag dagen med att baka scones till mig, har hittat ett enkelt och nyttigt recept som jag gillar skarpt. Så det blir en del sconesbak här hemma :)
Efter jag ätit frukost så gick jag ut på min härliga dagliga morgonprommis. Att det kan vara så skönt att vara ute och gå, man rensar huvudet och får tid att tänka på allt som händer och allt som har hänt. Ibland så blir det rätt så djupa tankar, speciellt när man tänker tillbaka på tiden som varit, hur det kommer sig att man är den man är osv. Jag har handbollen att tacka för mkt, utan den hade jag inte varit den jag är idag. Undrar hur livet hade sett ut om jag inte valt de vägar jag valt. Många små vägar har lett mig in på denna stora väg jag är på idag och det är jag väldigt glad och tacksam för. De lyckligaste "faserna" i mitt liv som jag gärna skulle vilja spola tillbaka tiden till är gymnasietiden och min tid i gt-76 under Uffes ledning. Jag kan nog inte beskriva med ord vad det har betytt för mig, många av mina närmaste vänner lärde jag känna i gt-76 och det finns så många roliga minnen med gt att det skulle ta dagar om jag skulle försöka berätta allt. Jag hoppas att min dotter kommer börja med en lagsport, hoppas hoppas hoppas :) Vi var som en stor familj, inget man lämnade i första taget.  Man visste var man hade varandra både på och utanför plan och jag tror att alla visste vad de hade för roll i laget. Att alla visste att man hade en viktig roll även fast man kanske inte var bäst på planen just den dagen så var det mkt annat som spelade roll. Man glädjes åt när det gick bra för ngn annan även fast det var personen som spelade på samma position som än själv osv. Den glädje vi hade utanför plan tog vi med oss in på plan och vi hade så  jädrans kul! För var det ngt vi hade så var det glädje utanför plan, vilka fester och vilka utgångar vi har haft hahahaha. Det var inte bara laget i sig som gjorde allt  utan alla runt omkring också. T.ex det betydde mkt för oss att Jenny Mattsson stod med en trädgårdslampa och lös på oss när vi sprang in :) Lasse och Totte med deras härliga kommentarer och Uffes härliga sätt! Vilken ordförande slår vad men en spelare, att om hon gör ett visst antal mål så kommer han vara hennes personliga butler. Hon skulle få komma hem till honom och bada i hans "jacuzzi" och han skulle servera skumpa och jordgubbar... Han höll sitt löfte, jag vann vadet och fick ta med mig Karin. Så innan en gt fest så låg jag och Karin och hade det jätte bra. Jätte god skumpa och saftiga jordgubbar och vilken JACUZZI !!( HANS FRU VAR OCKSÅ HEMMA) UFFE THE KING!!
Älskar alla som förgyllade min tid i gt-76! Universums bästa gäng, det är tallen gubbängen , och vi torskar aldrig två poäng för vi är ju världens bästa gäng, tralalalalala hej tralalalalala hej...  Nog pratat om det... :)

Idag så åkte jag och hämtade upp Linda och Beccis och sen åkte vi till Haninges nya centrum. Inte så mkt att hänga i granen men det var roligt att se att haningemorsorna still going strong mohahahaha! Höjdpunkten idag var när vi satte Becca och Novalie så att de kunde se på varandra. Becca pratade på för fullt( en äkta Linda) och Novalie bara tittade och var nästan i chock, men sen efter ett litet tag började även Novalie att prata lite :)

Min dotter till höger ska vara 7 veckor yngre ... :)

Blev lite shopping för min del ändå :)    

Är rätt så nöjd med min handling idag, väldigt glad är jag över kameran och jag tror Novalie är glad för babygymet :)



Nej nu ska jag umågs lite med mannen innan han ska hoppa i sängs...

 <3 Det är tack vare handbollen / Gt-76 som jag träffade min man <3 Och utan min man hade jag inte haft min underbara dotter! Som sagt jag har "gt-76" att tacka för mkt ! :)

Puss och kram Jesscia


Kommentarer
Postat av: Tessan

gumman du skriver verkligen väldigt fina sentimentala inlägg... "vid din sida" verkligen fint skrivet "tårar i ögonen". Detta inlägg - åååå saknar tiden väldigt väldigt mycket vi hade verkligen en helt suverän tid - allvar, träning, teamkänsla och mycket mycket skratt och skoj!

Puss å kram

2010-10-29 @ 08:43:17
Postat av: Jenny

Även denna text berörde mig massor.. Det var en underbar och viktig tid och ni alla berörde mitt hjärta! Jag glömmer aldrig, men ibland behöver man bli påmind, tack Jessica!



"We are the world"

2010-10-30 @ 12:00:31
Postat av: Diana

Hej tjejen! Roligt att du har börjat blogga. Jättefin mössa och vantar du har köpt. Måste få fråga vart du har hitta dem och om de fanns i någon mer färg? Skulle också behöva ett par nya.

2010-11-03 @ 23:50:11
Postat av: Jesssica

Hej Diana ;) Hittade de på Lindex, inte alls dyra :) Vet dock inte om de fanns i ngr andra färger men jag kan tänka mig att de gör det ,

Hoppas du hittar dem :)

Kram

2010-11-04 @ 16:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0