Ny plånbok

Hej, vill bara berätta att efter hockeyn så ringde min mamma och sa att vi skulle komma förbi dem för hon hade köpt en present till mig i Köpenhamn. Så vi åkte dit och jag tänkte att det skulle vara typ en tröja eller nåt halsband från någon marknad typ, döm om min förvåning när hon hade köpt en DKNY plånbok till mig och jag som verkligen behövde en ny oxå.

Min nya fina plånbok från världens bästa mamma!

En fundering som jag skulle vilja diskutera lite är var världen är på väg egentligen, jag kommer ihåg att min mamma följde mig till skolan i två dagar i ettan sen fick jag gå själv och det var inget konstigt med det för alla andra gick också till skolan själva. Idag får dem inte gå själva förrän i någon gång i tvåan-trean, jag förstår varför och skulle inte heller vilja att han gick själv men vad är det som har hänt egentligen när våra barn inte kan gå till skolan själva?
Idag när jag stod och lagade mat (ja jag gjorde faktiskt det) så skickade jag ner Rasmus för att lämna tillbaka en film och eftersom den var sen så skickade jag med pengar för det, torget ligger precis här ner och han behöver inte korsa någon gata. Jag kommer själv ihåg hur stolt man kände sig när man fick ett sådan uppdrag och hur roligt det var att få leka vuxen ett tag. Så när Rasmus kom hem och berättade att han inte fick lämna in filmen för att han var bara sju år så blev jag väldigt förvånad så jag ringde ner till affären och frågade vad problemet var, varpå de säger att de inte låter en sjuåring hyra film, nä säger jag, det förstår jag men han skulle ju bara lämna igen den, ja men enligt våra regler får han inte det! Är det jag som omdömeslös eller är världen på väg att bli tokig?

Puss på er/ Linda


Kommentarer
Postat av: Jessica

Förr fick man köpa cigg och snus till sina föräldrar ;)



Snygg plånka ! Ska nog också tacka din mamma. För nu slipper jag gå runt med dig när du ska välja plånka. hahaha PUSS

2010-10-16 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0