På en biograf.....

Hej, just nu sitter jag utanför en biosalong och väntar på Rasmus och David, dem ser Dumma mej och jag kunde inte följa med in för att Rebecca är med. Egentligen skulle dem se den imorgon med fotbollslaget och sen ha avslutning med fika och lekar men eftersom dem tränar hockey imorgon och Rasmus inte vill missa fler ispass så fick det bli såhär, vad gör man inte för dem små liven? Tror tyvärr att jag lyckats överföra lite av min träningsångest till Rasmus, hans kommentar när han fick inbjudan till ett kalas som gick samtidigt som en hockeyträning var: Men hur ska jag någonsin bli en bra hockeyspelare om jag går på en massa kalas hela tiden istället för tränar? Ungefär som att jag trodde och tror fortfarande att om jag missar en träning så kommer det gå dåligt på matchen i helgen, det är inte säkert att det går dåligt men varför chansa? Som att jag var tvungen att ha samma underkläder och rutiner varje match eftersom det gick bra för tre år sedan, säkert inte sant men igen, varför chansa?

Idag var det invägning och jag är väl sådär nöjd med resultat, det rasar liksom inte lika fort för mig som för Linkan, men nu när jag har lagt om mina matvanor lite och står över godsaker för det mesta så går det sakta men säkert nerför. Dagens kg blev 68.8 och det är väl bra med tanke på att jag legat mellan 70-72 de senaste tre månaderna. Men jag måste hitta på något för att höja förbränningen mina promenader räcker tydligen inte. Jag kan inte träna handboll för det gör fortfarande för ont eftersom mina muskler inte växt ihop och då velar jag just nu mellan Friskis och SATS. På SATS kan jag träna när jag vill eftersom de har barnpassning men det är på tok för dyrt egentligen, på friskis har de mammabarn-gympa två gånger i veckan och barnpassning två gånger i veckan men det känns som det är för sent att köpa säsongskort och då kostar det 440 kr/månaden och det är ju nästan som SATS så har lite svårt att bestämma mig får se vad det blir. Nu kommer killarna ut från bion och vi ska åka på halloween middag hos Robin och Carro, återkommer senare......

Nu är vi hemma igen och sitter i soffan, på förmiddagen idag var jag på söder och gick lite i second hand affärer, försöker spela lite duktig och kultiverad men har ännu inte klivit över gränsen och börjat handla men snart kanske;) Hittade iallafall en bordslampa i en vanlig affär som är likadan som vår vi har över matbordet, den skulle jag vilja ha på sidebordet.

bordslampan som passar på sideboardet.

Nu måste jag sluta för det är någon som kastar arga blickar eftersom han vill ha stickan och jag låtsas göra räkningar:)

kram på er och godnatt/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0