Sovrutiner...

Idag är det lördag och det känns redan som att dagen bara  flygit iväg. Vi steg upp vi 10.15 idag så det är kanske därför det känns som dagen har gått så snabbt. Idag fick vi äntligen äta frukost ihop med Rickard, det var ett tag sedan. Han har haft så mkt små saker att göra varje helg att han redan varit utanför dörren redan när jag och Novalie har stigit upp. Så det var mysigt att äta mysfrukost hela familjen.

 Igår så var jag inne på internet och läste lite om barns sovrutiner. Tycker det är jätte intresserant att läsa hur man kan "påverka ett barn med att just ha rutiner osv. Jag tycker verkligen att rutiner är jätte viktiga och vill därför redan nu att vi ska komma igång med dem. Nu är det tredje dagen jag testar att lägga ner henne i korgen när hon fortfarande är vaken. Idag började hon grina efter att jag gått ut ur rummet, jag väntade i 5 minuter innan jag gick in igen. Jag pussade på henne och gav henne lite beröring sen gick jag ut igen. Hon grinade fortfarande, jag väntade ytterligare 5 minuter och sen gick jag in igen och skakade lite på korgen (jätte kort stund) och då slutade hon grina och började blunda lite. Och då gick jag ut, nu sover hon :) Nu har det gått 20 min och hon sover fortfarande, hon vaknade en liten stund och då smög jag in och skakade lite på korgen och då somnade hon om. Jag vill inte att det ska behövas att man skakar på korgen för att hon ska somna. Igår behövde jag inte göra det så det är ngt jag ska försöka jobba bort. Ska sätta mig ner med Rickard och bestämma hur våra kvällsrutiner ska se ut. Nu på kvällarna så har hon somnat på bröstet och sen har vi lagt henne i hennes korg när vi gått och lagt oss. Sen läste jag också att man redan nu ska börja läsa för dem och sjunga. Sjunga för henne har jag testat på ,och det får verkligen henne att varva ner. Igår låg jag och sjöng för henne i soffan (googlade upp sångtexter på min iphone). hahaha jag och texter går inte riktigt ihop. Brukar "skriva" mina egna låtar :) Tror våra kvällsrutiner blir bad, amning,mys i soffan, i sängs kl 20.00. Ngr som har ngr bra tips?

Nu är Rickard iväg och sätter på vinterdäcken på bilen ,sen när han kommer tillbaka så ska vi åka till storebror och Jenny. Nu är det verkligen inte långt kvar tills Virgil kommer. Han är beräknad den 30 /10 :) Så max 3 veckor kvar!  Nu vaknade Novalie så nu måste jag sluta.. sovit i 40 min iallafall :)

Morgonmys i sängen <3

Puss och kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0