Trötta ansiktet!

Idag när det äntligen har varit fint väder så har jag inte ens varit utanför dörren.  Jag har var på väg ut flera gånger för att ta mig en prommis men det blev aldrig av. Så Istället  kom mamma förbi på hennes lunch och tog en kaffe och myste lite med Novalie. Idag tror jag att min svågers (Johans) uttryck trötta ansiktet, passat in på mig ;)

 Den 27 november ska Novalie döpas, så idag har jag suttit och försökt hitta ngr bra låtar som Madde skulle kunna sjunga i kyrkan . Det är verkligen inte lätt men jag måste nog bestämma mig snart så Madde kan få en chans och lära sig dem. Är det någon som vet ngn bra låt så får ni gärna säga till :)

Igår när vi var och veckohandlade mat på Ica Maxi så köpte jag en liten sångbok till Novalie( eller till mig rättare sagt så att jag kan börja sjunga för henne) . Testade det idag när det var dax för henne att sova middag. Jag la henne i våran säng och sen så låg jag där och sjöng  för henne . Det var jätte mysigt! Novalie låg där helt nöjd(hur någon kan vara nöjd när jag sjunger )  och lyssnade och tittade i boken , sen så efter en liten stund..
  ... så sov hon så sött <3

Det är tur att det medföljde en cd skiva så att man kan få höra hur melodin ska gå,  annars hade det nog aldrig funkat :)


Den innehåller 25 olika visor och sen lite olika ramsor . Vissa har jag aldrig hört talas om som denna t ex
Blöjbytarramsan
Bajs i byxan, prutt och prutt.
Byta ska vi lilla plutt.
Byta, byta rara vän.
Ren och fin det blir du sen.
Inte gråta , blöjor våta, måste väck, vällingsäck, skifta däck

Linda du och jag kanske ska börja skriva barnsångböcker hahahaha

Nu har vi kommit igång med våra kvällsrutiner/sovrutiner och det verkar som att det funkar jätte bra. Idag så la Rickard (hans tur idag) ner henne i korgen vid åtta och efter 9 minuter så sov hon. Så Rickard behövde bara gå in och trösta  henne en gång. Men hon grinade en del och det är verkligen hjärtkrossande att höra henne. Men det är bara vara stark för annars kommer hon ju lära sig att vi tar upp henne så fort hon gråter. Sen har hon vaknat till 3 ggr men somnat om så fort Rickard har kommit in.

Imorgons ska vi till bvc , ska bli intressant att se hur lång och hur mkt hon väger nu. Börjar bli lite orolig att jag beställt en för liten storlek på klänningen som hon ska ha på sig på julafton :)

Nej nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar ta mig ut på morgonprommisen imorgon

Kramar Jessica


Kommentarer
Postat av: Linda

hmmmm.... vet inte det ja, skulle bli mycket uffuffuff :)

2010-10-26 @ 11:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0