Varning för ras, gå så försiktigt du kan....

Idag har jag haft ett riktigt sjunk, usch ingenting känns kul och jag är skittrött. Försökte med en promenad till ishallen för att bli på bättre humör, vet att det enda som brukar fungera när jag blir såhär är en fysisk aktivitet men inte ens det hjälpte. Vaknade på helt fel sida när Rasmus började leva rövare i morse. Så idag tänker jag ta en svullardag, det kan inte hjälpas det måste ske! Jag får ta nya tag i morgon men man måste nog unna sig ibland också:)

Har farit mellan ishockeyträning och fotbollsavslutning och är nu äntligen hemma och ska laga mat, tänker inte lämna lägenheten mer idag, kanske för att gå ner och köpa lite godis bara! Jag försökte förklara för Linkan att det inte är någon idé att jag har en matdagbok eftersom jag ändå skarvar lite då och då och "glömmer" lite av vad jag har ätit. Då blev hon alldeles chockad och sa att du kan ju inte skarva i din egen matdagbok, kan inte jag? Hahaha....
Det är ju ungefär som när man skrev träningsdagbok under försäsongen förut ett och ett annat löppass la man väl till??? Men då blev hon ännu mer chockad att jag hade fuskat med sånt, vaddå är jag den enda eller?
Värre var det förr i tiden ungefär när man var junior då brukade vi fuska på löpningen och låg och tryckte i buskarna i skogen mm. Jag och en kompis(ja Åsa det var du!) på gymnasiet skickade med en kille som var orienterare, Erik, våra lappar på orienteringsdagen så han kunde stämpla dem, problemet var bara att det regnade den dagen när vi låg under en buske hela dagen, men vi fick väldigt bra poäng den idrottsdagen och det kostade oss ett litet paket cigaretter (haha hoppas inte mina elever läser detta;)).
En annan gång hade Totte sagt åt oss att springa själva för han skulle vara borta och vi träffades i skogen ombytta och klara och Anna Svensson, numera Stolperud som var med på den tiden, frågade om vi skulle börja springa då, vi bara tittade på henne som om hon var dum i huvudet. Springa! vi tänker inte springa! Men sa hon då kunde jag ju varit hemma med mina barn och vi förstod ingenting. Nu förstår jag henne bättre!

Nu ska jag laga mat och sen blir det soffan, idag blir det en nittiotalsmiddag, lövbiff med potatisgratäng....

                             
I vagnen på väg till ishallen,               På läktaren i ishallen
                            
Till slut så tröttnade hon på fotbollsavslutning
           
     
                                 

Först larvade han sig, sen blev han putt när jag sa till honom:)

Kram på er/Linda

Kommentarer
Postat av: Hille

90-talsmiddag haha. Jag dör.



Vadå chockad? Trodde hon kände myglar-Linda! =)

2010-10-30 @ 19:25:47
Postat av: Grannen mittemot

Du LAGAT mat, var det inte mannen din som gjorde det innan hockeyn ?

hi hihi hiii

Kram

2010-10-30 @ 19:35:30
Postat av: Linda

Hille: Ja jag vet trodde också hon gjorde det:)

Grannen(Carro): jag vet otroligt, eller hur? men det var faktiskt jag, men potatisgratängen var sån i påse och det var inte så svårt att steka lövbiffen....

2010-10-30 @ 20:25:21
Postat av: Jessica

Ok jag kan förstå att du skarvade i din träningsdagboken, när du skulle visa den för din tränare, men din matdagbok Linda... Den är ju bara för dig . Efter vi lagt på... Jag till Rickard - määä Linda skarvar i sin matdagbok! Hur kan hon ??? hahahahaha Blev helt knäckt .LOVE YOU

2010-10-30 @ 22:09:18
Postat av: Tessan

Haha jag förstår dig helt å hållet Linda... Tror du kanske mår bättre utan en matdagbok, det blir liksom som en tävling och är man en dålig förlorare så tror jag snarare att små misslyckanden stjälper mer! Kilona kommer snabbt trilla av så fort du kan komma igång med träning! Lägg mer fokus på att göra det Du vill!! Kram kram

2010-10-31 @ 12:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0