Funderar.....

Ligger här i soffan med Let's dance på i bakgrunden och funderar. Idag var jag på jobbet och vi pratade lite om framtiden och jag berättade att jag funderade på att söka specialpedagog utbildningen som är på ett och ett halvt år, men att jag egentligen vill komma tillbaka till jobbet i höst eftersom jag trivs där och jag tycker att det är dags för mig att tjäna lite pengar igen. Men det får mig att fundera, vad är det som får mig att alltid sträva efter mer, varför är jag aldrig nöjd. Jag har fyra och ett halvt års högskolestudier bakom mig och skulle kunna var nöjd. Men nej jag vill ha mer, jag vet att jag kommer att bli specialpedagog i framtiden det är precis rätt för mig så egentligen borde jag passa på att göra det nu när hon är liten och jag ändå är van med att inte få så mycket pengar i månaden, men jag är snart 35 år när ska man egentligen få tjäna lite???

Är så trött på att plugga och inte ha några pengar över men vet också att jag måste göra det snart eftersom det ingår i min livsplan, där allting verkar handla om att hela tiden sträva uppåt.

Borde kanske koppla av och luta mig tillbaka och låta livet ha sin gång istället.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0