Mitt i veckan uppdatering

Det här har verkligen varit en sjuk resa och när jag skriver sjuk så menar jag i ordets rätta bemärkelse. Som ni säkert vet så var Rasmus magsjuk dagen innan vi åkte. Som tur var så var ingen magsjuk dagen då vi åkte, jag började känna lite i halsen på vägen upp. Efter en dag i Storlien så eskalerade mitt halsonda till än rejäl förkylning en sån där ni vet som känns i hela kroppen som gör att man inte orkar någonting. I förrgår kväll spydde Becca upp all välling och då menar jag ALL välling, men hon verkar lika glad för det. Igår så fick även jag rejält ont i magen och hade feber, tror att det var kroppen som sa att nu får det räcka förkylning och magsjuk, då sätter vi in lite feber så vi blir av med det. I natt har jag haft min sedvanliga hosta som hållt mig upp nästan hela natten och Becca spydde i går igen,men lika glad är hon för det! Hon ville inte sova varken hos mig eller i sin säng så till slut tog vi upp henne och satte henne på lekfilten och där var hon jättenöjd, sen spydde hon ner hela filten men efter det kunde hon somna utan problem antagligen hade hon jätteont i magen innan. Men idag så har vi alla mått bättre jag har inte längre ont i magen eller feber, Becca verkar må bättre så idag har jag till och med åkit lite skidor, så skönt! Det är inte förrän man står i liften på väg upp och man andas in fjäll-luften och solen skiner som man känner igen känslan och så tänker man, nu kommer jag ihåg vad jag älskar med fjällen!

Allt det här har egentligen ingen betydelse eftersom Rasmus har varit pigg och åkt skidor varje dag, han går i skidskolan en och en halv timme sen har han åkt själv eller med Peter eller mig på eftermiddagen. Sen vet jag också att vi ska upp en gång till den här vintern och då ska det bli åka av! Självklart är det tråkigt att vara sjuk när vi äntligen är på semester hela familjen, i somras blev det ju ingen semester alls eftersom Rebecca föddes då, men jag vet att vi ska upp en gång till och jag har inte tagit ledigt från något jobb så det är väl "rätt" semester att vara sjuk på;-)

Nu lite bilder så hörs vi när vi har kommit hem, undrar om jag blir frisk till på lördag? Skulle vara väldigt tråkigt att missa min första utgång sen Becca föddes........

Kram på er/ Linda


Monopol i stugan


Är det semester så är det! Började semestern med en riktig kaloribomb, varm choklad med vispgrädde och marshmallows...

Gröttajm


Trött kille efter den hel dag i backen

En fullfjädrad slalomåkare

Äntligen fick jag ta min efterlängtade after-ski-öl, det blir liksom inte lika gott om man inte har åkit innan och förra gången vi var uppe så var jag gravid.

Just det glömde ju berätta, Rebecca har fått sin första tand och en till är på väg och så har hon lärt sig att säga dada så nu gör hon det hela tiden. Tror nog att hon kommer bli lika pratglad som sin mamma, tyvärr;-).......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0