Trött och irriterad

Det har varit två lugna dagar här hemma, igår var vi trötta för Becca är förkyld och skriker en del på natten, så då blev det bara en promenad till Hökarängen i kylan, där träffade jag mormor och så tog vi bussen hem och åt lunch hemma hos henne. Sen träffade jag Emelie och vi fikade i Huddinge innan vi skulle på ett möte.

Idag så har jag känt mig trött och rätt låg, orkar inte göra någonting och är mest irriterad bara. Det är den tiden på månaden och det är första gången det är den tiden sen Rebecca blev till! Blää!! Det blev att åka buss till Farsta och gå och strökolla lite, skittråkigt eftersom jag inte har några pengar just nu, sen gick jag hem därifrån och hämtade Rasmus på vägen hem.

Jag och Peter har ätit enligt GI-metoden hela förra veckan och ska försöka fortsätta med det, vi har bestämt att vi har ett frikort i veckan så man inte tröttnar på det. Vi utnyttjade det båda två på restaurangen i söndags jag tog en pizza och Peter en plankstek med potatismos, det positiva var att jag inte orkade äta upp hela pizzan och det har nog aldrig hänt. Det roliga var att Peter blev typ hög på potatismoset och var jätterastlös hela kvällen. Måste bara komma igång med träningen igen, förra veckan var jag sjuk och den här veckan har jag inget kort längre på friskis. Ska försöka ta nya tag nästa vecka.

Det märks att Rebecca har kommit in i en ny fas, där hon reagerar på främlingar. Hon vill inte prata med sådana hon inte känner igen och kan bli riktigt förstörd om fel människa pratar med henne. Men jag läste någonstans att det är vid den här tiden de börjar att komma på att de är egna männískor och inte sitter ihop med mamma. Man ser också att hon vill börja röra på sig, hon kommer antagligen inte att åla eftersom hon hatar att ligga på magen antagligen kommer hon börja hoppa fram på rumpan när hon kommer på det.

Ha det bra, kram Linda

Hon fick pannkakor häromdagen och det var en riktig hit!


Haha satte upp en tofs häromdagen, det ska börjas i tid! Är livrädd för att hon inte kommer låta mig hålla på med hennes hår, så det gäller att vänja henne tidigt, här ska flätas:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0