Jag har fredag hela veckan lång....

Som jag trodde så har jag haft en jätte mysig dag idag. Inte mkt som kan bli fel när jag får umgås med min mamma och min svägerska. Vi började dagen med ett träningspass. Eftersom mammsen var med så kunde jag och Jenny köra passet samtidigt, roligt! Efter det så gick vi och åt en god lunch på söder.
Jag tog faktiskt bussen in till slussen idag, det tog mig 1 timme och 15 min... Fick byta buss i Älta till slussen. Det var verkligen inge kul alls, så jag köpte mig ett busskort när jag skulle åka hem och satte mig på pendeln.  Jag orkar inte hålla på och byta buss osv. Det är ju inte ens säkert att man kommer på bussen , för är det fler vagnar på den buss man tänkt ta, då får man snällt vänta på nästa buss.
Jag tycker lite synd om min mamma som har brutit armen och får gå med gips. Man ser att hon har ont( hon säger t.om att hon har ont) , och så kan man inte göra så mkt åt det. Jag vill juh att hon ska ringa till sjukhuset och säga att det fortfarande gör ont, men hon är så förbaskat envis. Jag hade nog inte heller ringt men när man ser ngn annan ha ont så blir det annan sak. Rickard till mig - man vet ju vem du har fått din envishet ifrån!
Detta är typiskt mig.... Jag och Rickard var på spa en gång, vi båda fick en hot stone massage. Innan hon lägger på stenarna på mig ,så säger hon  - du får säga till om ngn sten känns för varm... En sten började brännas lite, men jag visste inte om det var jag som var lite klen så jag sa inget. Kan ju meddela att jag tänkte på det heeeela massagen, för den brändes rätt så mkt.När massagen var klar och vi kommit till hotell rummet så bad jag Rickard kolla på min rygg. Jag hade en jätte stor vatten fylld blåsa. Tror jag fortfarande har kvar ett ärr från det :) Så kan det gå ....
Eller som när mina värkar började. - Det är nog inga riktiga värkar, nog bara jag som är klen ( stod och hängde på bordet, jag kunde inte sitta eller ligga när en värk började ) Efter ett litet tag gick vattnet och då ringde jag in till bb, de frågade hur tätt det var mellan värkarna . Jag visste inte exakt, trodde nog det var 3-4 mellan värkarna,men hade inte haft ork att klocka på slutet( jag var själv hemma). Men eftersom jag inte visste exakt så drog jag till med 8-10 min för att inte vara jobbig. (dööööhhh) När jag sen  satte mig i bilen( för de sa att jag fick komma in på kontroll) och klockade värkarna igen, så var det 2 min mellan dem :p och jag var tydligen öppen 5 cm... Jag blev inlagd inte hemskickad :)

Nej nu ska jag nog ta en dusch och sen hoppa i sängs så jag är pigg imorgon. Jag kanske är konstig men ibland (ofta) när jag går och lägger mig så kan jag nästan önska att Novalie vaknar och vill ha mat. Finns nämligen inge bättre än att sova eller vakna upp med henne bredvid sig. Hon har haft en liten period när hon har vaknat på nätterna och vill ha mat ( tror det är tänderna som spökat). Då har hon fått lite mat och sen somnat om igen, ibland har hon då fått sova kvar i sängen, just för att det är så förbaskat mysigt. Det är ju så gosigt och mysigt, näsa mot näsa och bara massa kärleksgos♥ Oftast när hon vaknar mitt på natten så brukar jag lägga ner henne i hennes säng( inte alltid ) men vaknar hon vid 05.00-06.00 då får hon ligga kvar hos mig.
Puss och kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0