en liten sammanfattning...

Nu var det ett tag sedan jag skrev ngt. Jag har verkligen inte haft ngn lust eller ork så jag har struntat helt i det. Idag känns allt som det ska igen, så här kommer ett litet inlägg.
Vi brukar ju nästan alltid veckohandla på söndagar. Nu gjorde vi inte det i söndags så då blev lite kaos i mitt huvud. Efter en helg med massa onyttigheter så brukar jag  behöva ha en bra grund att falla tillbaka till när måndagen kommer . Nu när vi inte storhandlade så hade jag inte det och kom in i liten svacka... Men nu är jag tillbaka igen.
Helgen som var hade vi INGET PLANERAT. Det finns inge bättre än att veta att vi kan ta helgen som den kommer. Både jag och Rickard är likadana, Rickard är nog snäppet värre än mig. Vi känner inte att vi måste boka upp oss och umgås massor hela tiden. Vi trivs rätt så bra med att bara vara ibland :) Gillar mer när det blir lite spontant. Att hitta på massa saker på dagarna har jag inge problem med, men att inte vara hemma på kvällarna är jag inte så mkt för längre, inte nu när man måste ha med sig Novalie. Tycker inte om väcka henne när hon väl har somnat och sätta ner henne i bilstolen osv. Ok ngn kväll på helgen men i veckorna så kör vi på våra kvällsrutiner. Vet att det är många som säger att bara för att man har skaffat barn så ska inte ens liv förändrats. Men för mig så har det det.Det var vi som bestämde oss för att skaffa barn, så jag var helt förberedd på att livet skulle se ut på ett helt annat sätt än förr.. Novalie har sina rutiner och jag tycker det är bra att hon har det. Jag är för rutiner.... nog om det.
I fredags så åkte jag in till stan och lunchade med ullis, jätte trevligt. Får hoppas att hon har tid att luncha fler ggr med oss.. Efter det skulle jag ha träffat Annika men hennes lilla tjej hade fått feber, så istället gick jag från odenplan till slussen och tränade med Jenny :) Fredagskvällen spenderades i soffan ihop med älsklingen.
I lördags var vi bara hemma, var en snabb sväng på länna möbler och bauhaus. I söndags blev det att vi mötte upp Jenny, storebror och Nelis i kista och gick på äntligen hemma mässan. Den var tyvärr kass!!!  Slutade med att vi gick och åt i stället och sen gick jag och Rickard och shoppade lite kläder till tjejen som blev 6 månader.
Blev en kofta,ett par jeans och 3 st tröjor från Next.  Jag hittade även en tröja till mig som jag har letat jätte mkt efter :)
Köpte 6 st koppar på mässan...
I måndags var vi på 6 månaders kontroll på bvc. Hon väger nu 9570 och är 72 lång. Jag trodde inte hon skulle gått upp så  mkt i vikt, men det hade hon :) Hon ligger fortfarande 2 snäpp över den vanliga kurvan, så det är som det ska. Allt såg jätte bra ut förutom att hon kan vara lite stel i nacken. Hon har en förmåga att luta huvudet lite på sned. Ska till barnläkaren och kolla det på tisdagen.
MOHAHAHAHAHAHA!
Puss och kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0