Amningen officiellt avslutad!

Härmed förklarar jag amningen officiellt avslutad, jag fick ta lite hjälp av henne för att lätta på trycket i fredags men annars så ammar hon ingenting nu. Hon äter som en gris och det är jätteskönt, det känns som hon är mer tillfreds nu när hon får mat och hon börjar få den dära mysiga vällingmagen som bebisar ska ha.

Nu sitter hon även själv och leker med sina sitt tåg och sina bollar, favoriten är en mjuk barcaboll och en boll som låter och rullar själv som hon fick i julklapp. Det märks att hon varit frustrerad förut för då har hon aldrig varit själv på golvet så här länge som hon kan nu, det är jättekul man kan också sitta och leka lite med henne rulla boll och sådant. Jag tror att jag har skrivit det förut men det är verkligen nu det roliga börjar tycker jag, när vi kan interagera som två personer, ser fram mot den här våren jättemycket. Tycker det är fantastiskt att jag får möjligheten att uppleva allt det här igen, de första stegen, de första orden mm. Fast den här gången har jag inte lika bråttom, vill gärna att tiden ska gå så långsamt som möjligt eftersom jag vet hur snabbt det går. Helt plötsligt har man ett skolbarn, men jag måste erkänna att jag är fruktansvärt nyfiken på hur hon kommer att vara, hur hon kommer att se ut och personligheten mm. Får en känsla av att hon är vänsterhänt eftersom hon använder den jättemycket, det vore inte konstigt eftersom Peter är det.

I fredags så firade jag att amningen var avslutad med en hemmafest hos min kära syster, Peter fick vara hemma med barnen och JAG fick gå på fest. Jag hade ett stort leende på läpparna hela kvällen och dagen efter så fick Peter gå upp och jag sova lite längre. Det är så mycket jobbigare att vara bakis nuförtiden, man vet liksom att det går inte att ligga hela dagen i soffan så det är bara att bita i det sura äpplet och köra på som vanligt dagen efter. Därför får man prioritera vilka gånger man väljer att vara bakis dagen efter..... Vilket fall som helst så fick jag användning av min Onepiece.

I morgon kommer Rasmus att gå till skolan igen så då ska jag inte ha något bokat, för på tisdag är det TK-möte och på onsdag ska Rasmus till tandläkaren kl. 14.00!!!! inte missa tiden den här gången! På lördag åker vi till Storlien och det ska bli jättemysigt, får se om jag kan åka utför bara annars kanske jag kan prova på längden får väl se....

Kram på er/ Linda


Älskar när dem sover, ser så avslappnat ut, måste tyvärr byta ut vaggan mot spjälsäng snart bara, det blir liksom slagsida på vaggan nu när hon vänder sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0