flytt, flytt och åter flytt!

Idag så har det nästan bara handlat om flytt. Rickard åkte ut till lgh innan mig, Novalie låg och sov så jag fick vänta tills hon vaknade innan jag kunde åka dit. När jag sen kom till lgh så hade Rickard redan fyllt sin bil med alla kartonger , och sen fyllde han min bil med alla säckar. Jag hade tänkt ta hand om källaren idag men vi glömde nyckeln hemma i haninge ( blev bara lite lätt irri ). När båda bilarna var helt proppfulla så åkte vi ut mot ingarö, vi stannade en snabbis och åt lite lunch på subway. Sen när vi kom fram till mamma och Lasse hus så kom vi först inte upp för deras backe ,tack vare all snö. Så Rickard fick börja med att skotta och sanda så att vi skulle kunna komma upp med bilarna. Själv så fick jag gå runt och försöka få Novalie glad. Hon var jätte trött men ville inte sova i en bil som stod stilla, så det var bara att gå runt och bära runt på henne( hade ingen vagn med mig). Kände mig så himla dum som inte kunde hjälpa Rickard, vill inte bara stå vid sidan om och titta på ( att ta hand om Novalie är i och för sig inte att stå och titta på, men ni förstår vad jag menar). Efter ett tag så ringde jag mamma och frågade när de skulle komma hem, hon sa att hon trodde Lasse snart skulle komma,jag ville bara komma in i värmen med Novalie. Efter jag pratat klart med mamma så skulle jag gå och se hur det gick för Rickard och självklart så halkade jag då! Tänkte ju bara på att skydda Novalie , så jag hade inget att ta emot mig med men det gick bra. Gjorde lite ont i rumpan men huvudsaken var att inte Novalie skadades.  Självklart blev både jag och hon lite rädda,så när Novalie började grina ännu mera tappade jag tålamodet! Min dotter ska inte behöva vara med om det här tänkte jag och gick med gråten i halsen till Rickard och sa att nu åker jag hem!( han hade sagt till mig en stund innan att han tyckte att jag skulle åka hem , men jag ville inte lämna honom). Så jag hoppade in i bilen och började köra ( Novalie somnade direkt när vi började rulla) men hann inte så långt förrän jag mötte Lasse, så då vände jag tillbaka.  Lasse satte direkt igång och började skotta och jag smet in huset och tog hand om Novalie och min älskade man började riva bardisken som var tvungen att tas bort för att få plats med våra grejer. När Rickard sen var klar med det ,lastade han in allt och sen kom han upp och tog en kaffe innan han åkte tillbaka till lgh. Där mötte han upp lillebror och Mackan för att få hjälp med de stora möblerna . Tusen tack för hjälpen!!!!!
Imorgon ska vi dit igen  och ta det sista och hela källaren, hoppas att det blir sista gången. Ska lämna Novalie hos mamma då så jag kan hjälpa till imorgon.
Nej nu vaknar Novalie.....
Puss och kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Petra

Stackars er.. <3

2011-01-06 @ 07:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0