Dagarna bara flyger iväg!

Shit det är redan torsdag imorgon igen, det är helt sjukt vad veckorna går fort. Känns som att det här är ngt som jag påpekar väldigt  ofta nu,men det är nog för att jag inte vill att tiden ska flyga iväg.  Jag trivs så himla bra med livet just nu. Jag har verkligen inget jag kan klaga på, inget jag kommer på just nu iallfall ,och då finns det inget! Jag gillar när jag tar så lätt på saker, inte grubblar och lägger ner energi på tankar och åsikter hur andra beter sig och hur de tänker osv. Alla är olika och man måste acceptera att alla inte tänker och är som en själv. Sen jag fick Novalie så känns det som att allt har blivit lite lättare på ngt sätt . Jag var inte hel förut! Försökte alltid sträva efter att må så där bra som jag ville må. Men jag kom aldrig dit kändes det som och kraven på mig själv blev bara högre och högre. Tillslut så såg jag nog bara det negativa, inte det som faktiskt var bra. Det blev en ond cirkel som var jobbig att befinna sig i och ta sig ur. Jag kände mig aldrig riktig nöjd med mig själv och det var en jobbig period som jag inte saknar alls. Nu har allt sånt släppt och det är den bästa känslan EVER! Inte för att jag har uppnått alla de krav som jag hade på mig själv då utan tvärtom, för att jag har släppt allt och lever nu och här. Jag skiter i att jag har celluliter, kommer få tepåsar till bröst,  inte är lika fast i kroppen, börjar få rynkor i ansiktet osv. SO WHAT! Jag tar det för vad det är.
Allt blev genast mkt roligare och lättare, jag tränar för att jag älskar att träna, äter nyttigt för att min kropp och hjärna mår bättre av det och jag orkar mera. Hittar lite småutmaningar som jag tycker är roliga att testa på. Inte för att jag känner att jag måste det ,utan för jag vill testa och se om jag grejar det helt enkelt( exempel att jag inte ska äta massa socker).
Och allt det här är tack vare att jag har fått min underbara dotter, så fort hon föddes in i min värld så försvann allt det dåliga och negativa och för första gången kände jag mig hel. All den överflödig fokusen som jag la på mig själv och som blev ngt negativt för mig , lägger jag nu på Novalie ( bara positiv fokus). Hoppas att denna fördelning av fokus består ,för jag vill inte hamna där jag var förr...
Självklart uppstår små problem i vardagen, det kommer man aldrig ifrån. Jag syftar inte på dem när jag skriver detta....
Kanske låter detta jätte fjantigt det som jag har skrivit, men det är så här jag känner .
Novalie har verkligen förändrat min värld!!!

Kortet taget av Sophie Dennerby ( Jag i vecka 30)

Puss och kram Jessica


Kommentarer
Postat av: Petra

<3 så glad för din skull :) du förtjänar all den här lyckan

2011-01-13 @ 07:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0