Färdigshoppat!!

Ooops det blev visst en ganska dyr vecka, men det känns som en mycket bra vecka. Jag har varit så förbiseende att jag har köpt vinter och höst kläder till Rasmus och Rebecca på Polarn och pyret rean inför nästa år, förstår inte när jag blev så här mogen egentligen :-) Sen har jag äntligen köpt min efterlängtade Onepiece, det blev inte alls som jag hade tänkt mig, just därför var det nog bra att jag åkte in till stan och provade för den här var mycket snyggare på än vad den såg ut på bild. Det beror nog lite vilka färger man passar i mm. Sen har jag var och klippt mig och färgat håret, känner mig mycket nöjd!!


Veckans inköp.


Jag har gjort så mycket grejer sen jag sist skrev så jag vet inte riktigt var jag ska börja, men jag kan ju börja med gårdagen då jag gjorde en riktig Linda. På onsdagen upptäckte jag att jag hade brist på blöjor, men tänkte jag, jag kan handla imorgon. Hon bajsar max två gånger på morgonen och skulle det bli mer kan jag säkert hitta någon i skötväskan, yeah right! Hon bajsade tre gånger och det fanns ingen blöja i någon väska. Den tredje bajsnngen inträffade precis när vi var på språng till sjukgymnasten. Jaha vad gör man? Jo man tager vad man haver, som Kajsa Varg skulle ha sagt, så jag tog en kökshanduk gjorde en provisorisk blöja med hjälp av en underbyxa. Sen ringde jag mormor, eftersom jag hade extremt bråttom och frågade om hon kunde komma ner till affären och kolla Becca när hon satt i bilen medan jag sprang in på affären och köpte blöjor. Sen bytte jag på henne i bilen innan jag gick in till sjukgymnasten!

På tal om sjukgymnasten så gick det bra där, det är inget konstigt med mitt bäcken och min magmuskler har växt ihop, det jag känner när jag trycker är ligamentet som fortfarande är uttöjt. Anledningen till att jag har får ont när jag tränar handboll är att jag har gått på med det för tidigt innan jag var tillräckligt stark. Så det är muskelfästena vid bäckenet som är irriterade. Så nu är det gymträning med vikter som gäller och då med inriktning på bål och stabilitet så nu ska jag få rutor till sommaren;)

Igår började jag dagen med en fick hos Johanna och Klas som håller på att vänja in deras lilla son på dagis, så dem var hemma båda två. Hoppas det kan bli lite mer att vi träffas under våren för det har varit lite dåligt med den varan under 2010. Sen var jag på salon Blond, mormor kom dit och hjälpte mig med passningen av Becca, så jag fick två timmar egentid! Så skönt!! Jag blev dessutom mycket nöjd med färgen och frisyren. Efter frissan gick jag upp till globen och jag kan verkligen rekommendera alla som vill fynda på POP rean att åka dit, de hade mycket mer kvar än alla andra och jag har varit på fem olika POP affärer. Där hittade jag Rasmus jacka som skulle vara slut överallt enligt dem i Gallerian. Men nu är det verkligen färdigshoppat på väldigt länge.....


Nyfrissad

På tal om shopping så fick jag hem mina snickarbyxor som jag hade beställt från Ellos igår och dem åkte raka vägen tillbaka, de alldeles för tighta!

Igår var det sektmiddag här och nu sitter jag i soffan med Beccis bredvid mig som skriker sitt nya skrik, som är som ett rop på uppmärksamhet och det är ganska så enerverande så nu får jag ägna mig lite åt henne.

Idag är det hockeyskola, sen skridskor med sköndalsfamiljen och så ska jag titta på GT som möter Gustavsberg och sen blir det handboll ikväll, Sverige-Slovakien. Full fart med andra ord!

Kram på er/ Linda


Hittade en bild på mig själv som bebis, jag antar att det är tur att dem kom ut ur mig. För ingen av mina barn är speciellt lik mig.


Såhär glad är man när man har sovit tolv timmar i sträck på natten!

P.S Höll på att glömma det viktigaste, det var ju vägningsdag igår och vågen visade 66.3, det betyder att jag gått ner nästan ett helt kilo sen i måndags, tjohooo! Beach 2011 här kommer jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0