första dagen på resten av mitt liv!

Så var dagen här, första dagen på andra delen av min mammaledighet och nu är det slut på slappandet, nu ska vi börja leva igen:) Så idag är det gympa igen och jag har bestämt mig för att fortsätta på månadskort istället eftersom jag inte vet hur mycket jag vill träna på friskis i vår när hon börjat röra sig och man kan gå ut och springa.

Igår drack hon en hel vällingflaska 1-0 till mig! Eller egentligen 1-1 för hon vann ju i förrgår, men den här gången vägrade jag ge mig, hon försökte envist få tutten men jag är envisare. Så istället för att tvinga i henne flaskan så satt jag med henne i knät med flaskan framför oss och efter en stund när hon förstod att hon inte fick tutte så sträckte hon sig efter flaskan och nu gick det bra även fast det var det stora hålet. Tror att hon gillade det bättre när hon satt upp eftersom liggande position är tutteposition och när hon låg ner så kom det ju såklart ännu mer.
Så nu är vi nere på två mål om dagen med amningen, vilket också kändes i natt då hon helt plötsligt var alldeles mätt på kvällen och ville bara ha en tutte så det har inte blivit så mycket sova inatt.

Starten på det nya liv började med en invägning, som inte var så farlig som jag trodde efter julledigheten men jag hade gått upp lite. 67.1 visade vågen och jag var nere på 66.3 ett tag, men men nya tag jag trodde jag hade gått upp mer.

Snart är jag också redo för en kickstart och på torsdag ska jag till sjukgymnasten och på fredag till frissan och snart ska jag väl ha min OP också, så livet ser rätt ljust ut!

Nu promenad till gympan, just det Rasmus ska till tandläkaren och borra idag för första gången får se hur det går.

Kram på er/ Linda


morgonstund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0