Första målet!

Har spenderat de senaste två dagarna i en idrottshall någonstans i Huddinge. Rasmus fotbollslag hade turnering och på torsdagen var vi där från elva till halv nio på kvällen. Cafeteriadiet är verkligen inget jag rekommenderar för någon som vill gå ner i vikt plus att det är svindyrt. Rasmus har länge drömt om att få göra sitt första mål i en riktig match men ännu inte lyckats. På torsdag kvällen var det en något moloken kille som man fick natta. Jag kommer aldrig göra mål, jag är jättedålig. Jag försökte berätta för honom att det inte spelar någon roll baran man kämpar men det gick in genom det ena örat och ut genom det andra. På fredagen var det dags för slutspel och dem vann sina båda matcher så dem gick till semifinal. semifinalen öppnade dem hårt. Det andra laget hade avspark och Rasmus flög fram som en projektil och snodde bollen dribblade förbi backarna och sköt bollen mot bortre stolpen och MÅÅÅÅÅÅLLL! Vet inte vem som var gladast han eller jag, tror att jag aldrig har blivit så glad över ett mål tidigare. Vet inte hur jag ska klara det här i fortsättningen, om det är såhär spännande nu hur kommer det då att bli sen?

Han hade iallafall ett riktigt Mattsson citat efter en av matcherna, direkt efter matchen när han kom upp på läktaren så satte han upp handen till mig precis när jag skulle öppna munnen, "prata inte med mig om matchen" haha undrar hur många gånger mina föräldrar har hört mig säga samma sak?

Idag fick Becca provsmaka välling, tror att hon tyckte att det kom alldeles för mycket, måste hitta något mellanhål för det gamla hålet är för litet och det nya som jag köpte till vällingen verkar vara för stort. Ska introducera välling lite långsamt under januari för att sedan sluta helt med amningen. Tänkte vara amningsfri till vecka 5 då vi ska till Storlien.

Hade tänkt börja med min "kick-start" i morgon men sen kom jag på en väsentlig sak i sammanhanget, jag ammar ju fortfarande! Haha jaja får väl köra så fort jag har slutat amma och ändå börja mitt nygamla liv imorgon, har kört mig själv i botten under jullovet, för jag tänkte att därifrån finns bara en väg och det är uppåt!

Den här veckan händer det mycket så det blir ingen lugn start på andra delen av min föräldraledighet, imorgon har jag Rasmus och Dogge hemma för skolan är stängd så dem får följa med på babysimmet, på tisdag så ska Rasmus laga ett hål hos tandläkaren för första gången och han är livrädd! På torsdag ska jag till sjukgymnasten för att kolla upp magmusklerna och fredag ska jag till frissan!!! Puuuuh!

Kram på er/ Linda


Dag 2 i hallen blev det bärselet, orkade inte släpa på vagnen


Glad pojkar Sköndals IK-03, silver i Indoor cup

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0