godmorgon

Igår var var det full fart hela dagen så jag hann inte skriva någonting. Först var vi på babysim, den sista för den här omgången. Jag har inte bestämt om vi ska fortsätta nu eller senare eller inte alls, får lov att diskutera lite med Linkan i morgon hur hon tänker.  Efter babysimmet så gick vi till Sickla så Rebecca kunde få mat sen skulle jag åka och möta Peter för jag har köpt ett matbord med stolar på blocket. Sååå snyggt, håller på att försöka byta ut alla möbler i vardagsrummet till vitt (allt i trä) desssutom måste vi ha plats för fler runt matbordet och det här går att dra ut så det får plats fyra på varje sida, så 10-12 st är inga problem. Vilket fall som helst så hade jag glömt pengarna hemma, förstås, så jag fick åka hem i mellan. Tur att jag hade gott om tid, om jag hade kommit dit utan pengar eller för sent så hade Peter inte blivit glad som åkt ifrån jobbet och allt. Sen var det bara att börja bära, bordet vägde bly även om det var isärplockat + åtta stolar. Peter hade bråttom så vi lämnade den tyngsta underdelen i porten. 


Det nya bordet!


Då var jag tvungen att ta till det tunga artelleriet, jag fick ringa allas våran "handy-man" Robin, som så snällt kom och bar med mig, sen passade han på att skruva isär det gamla bordet också när han ändå höll på. Vad skulle vi göra utan dig? Tack så mycket!

Sen var det dags att hämta Rasmus och åka på fotboll, efter fotbollen så åkte jag bara hem och lämnade Rasmus och åkte med Jennie till Friskis för att gymma lite. Det var faktiskt jättekul, det är mycket roligare att vara två på gymet. Fast jag hade glömt bort hur roligt jag tycker att det är att gyma, det är nog för att man känner resultat så snabbt. Känner mig redan starkare efter ha varit där två gånger bara.

När jag kom hem så sov båda barnen och jag kunde sätta mig i soffan och äta lite efter träningen, där varvade vi mellan handbollen och idrottsgalan, en perfekt dag alltså!

I förrgår tittade jag på en gammal handbollsmatch, GT-Skånela säsongen 03-04, det var då vi var som bäst. Vi höll oss kvar i Elitserien utan kval, Jennie hade precis börjat spela med oss. Vi släpade på våra barn över hela Sverige, glömmer aldrig matchen i Skåne en vardag, då vi åkte nattåg hem och bytte tåg tolv på natten. Lasse hade en tröja som det stod barnvakt på! Åren efter Rasmus var peaken på min karriär (27-32), därför tycker jag att det är så synd att så många slutar när de får barn. Det är självklart svår att få det gå ihop, alla kan ju inte ha en Totte och en Lasse på bänken som kan hjälpa till att passa.
Men föreningarna borde ha lösningar för de tjejer som vill ha möjlighet att föda barn men ändå fortsätta sin karriär, många tjejer har toppen på sin karriär mellan 25-30. Då man har skaffat sig rutin, man förstår sambandet mellan mat, träning, sömn och välmående. Se många av killarna i elitserien och landslaget de har möjlighet att spela som proffs tills de är 40 år om de vill, de bästa målvakterna är ofta dem.
Saknar den tiden, massor! Det värsta av allt är att jag saknar handbollen också, jag hoppas verkligen jag snart kan börja träna handboll iallafall! Tycker att det är skönt att inte vara uppbunden på helgerna men vill kunna gå ner och träna handboll eftersom jag tycker det är ett roligt sätt att träna på.


På väg ner på handbollsmatchen i lördags i min sköna onepiece!

Idag ska jag på gympa sen måste jag städa.....

Ha en bra dag. Kram på er/Linda

Kommentarer
Postat av: Karin

OM man saknar den tiden :) alla spännande matcher, kassematcher där busschaufför släppte av oss utanför blue moon bar, GT fester och alla sjuka skämt i bussen :) <3

2011-01-18 @ 09:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0