Nyårshelgen

Det är svårt att hitta tid att skriva under jullovet när alla är hemma här hemma. Ska bli skönt när allt blir som vanligt igen, tror jag ska börja den veckan med att ta en heldag på stan utan alla mellandagsrea-människor.

Nyårshelgen har varit bra, nyårsafton firade vi hos Robin och Carro och temat var glitter och glamour. Det blev en ganska så lugn nyårsafton, Becca somnade lagom till middagen och vaknade strax före tolvslaget och vägrade somna om, klart man inte kan missa om det händer något på festen;) Så vi gick hem strax efter ett men jag var helt död ändå på nyårsdagen, då hade jag behövt min OP. Bakisdagen med stort B firades med Ivanhoe, Mcdonalds och oxfilé hemma hos Jennie och Patrick med sekten. En något avslagen sekt......

Citat från nyår:
Jenny: "jävla f...."
alla: Det är barn här!!!
Jenny: "Men åhhh, jävla snipa då!"
Peter: Båtjävel???

I morgon är det ST-cupen för Rasmus och jag tror att jag ser fram emot det mer än han själv, kommer ihåg hur mycket jag tyckte om inomhusturneringarna i fotboll och speciellt ST-cupen där det alltid var så mycket folk. Känns lite konstigt nu när han börjar göra sådant som jag själv minns och har känslor ifrån, tror inte jag riktigt har förstått hur stor han har blivit. Känner igen mig mycket som barn i honom. igår fick jag trösta honom för att han ville inte att julen skulle ta slut. Han vill gärna att saker och ting ska vara som de alltid varit, som det här med tomten, det viktigaste var inte om han trodde på honom eller inte utan att han kom! Så var jag också, jag minns en semester i Danmark när mamma och pappa fick trösta mig på kvällen för att alla släktíngar sa att jag hade blivit så stor! Jag ville inte att dem skulle säga det, för det betydde att saker och ting förändrades och att det inte alltid skulle vara såhär. Någon gång skulle jag bli stor och vara tvungen att flytta från mamma och pappa.

En vecka kvar på jullovet och Rasmus har fotbollsturnering tre dagar av dessa så jag kommer nog inte skriva på ett tag igen, men nästa vecka blir allt som vanligt igen.

Idag ska mamma och pappa ha Rebecca och Rasmus en stund på dagen så ska jag och Peter shoppa kläder, stort va? Ja vi får väl se hur det går, hon är väldigt mammig just nu!

Lite bilder från helgen som varit:


Spaghetti och köttfärssås, just nu äter jag både lunch, middag och mellanmål sen ammar jag tre till fyra gånger. Misstänker starkt att mamma håller på att vänja av mig med brösten....


Outfiten till glitter och glamour festen på nyårsafton

Kolla mig, jag sitter själv!!! Ok lite uppstoppad runt omkring med det är på gång:)


Uppklädda för nyårsfest

Lite suddig, men det är nog till fördel;)

Till bords <3

Fick en trött "tånåring" på nattligt besök, tror inte att hon tänkt sig nyårsdagen såhär, i soffan med en bebis och en sjuåring tittandes på draktränaren:) Men hon smet rätt fort.....

Lite mer avslappnade dagen efter....

Kommentarer
Postat av: Jenny

hahahaha bjuder på det citatet och tänker sno det också ;)

2011-01-02 @ 18:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0