en skön måndag...

Jag har inte skrivit ngt sen i fredags så jag får väl ta och sammanfatta helgen lite kort. I lördags så fyllde min älskade lillebror 23 år, så vi var hemma hos honom och firade att "lillkillen" blivit ett år äldre.  Innan vi åkte dit så åkte vi till babyproffset här ute i länna och köpte en åkpåse till lillsnorpans sittdel, för nu har hon tyvärr vuxit ur liggdelen . Efter det så åkte vi till björknäs för jag ville kolla så att städfirman hade gjort ett bra jobb. ( såg jätte bra ut).  När vi  ändå var där i björknäs och båda började blir hungriga så passade vi på att äta en sista gång på vårat favvis thai hak. Kommer sakna att ha en sånt ställe 1 min från där man bor. Det var jätte trevligt hemma hos lillebror och Carro men vi blev inte kvar så jätte länge för Novalie kom inte till ro och var lite gnällig(av trötthet), så vi åkte hem vid halv åtta.
Nyvaken liten skit...

Jag och Novalie färdiga för att åka iväg och fira lillebror.
Far och dotter <3

Gårdagen blev en väldigt lugn och skön dag, en riktig slappdag med andra ord. Rickard fixade lite i garaget och jag letade lite matrecept, gjorde matschema osv, sen så åkte vi och veckohandlade mat till mig. Att sitta och leta efter nya nyttiga matrecept tycker jag faktiskt är jätte roligt, skulle kunna sitta en hel dag med att planera och leta nya. Det var ju Rickards sista kväll med oss innan han började skolan igen, så han fick mysa med Novalie lite extra. Tycker han är stark som klarar av att åka ifrån oss en vecka i stöten nu. Jag hade aldrig klarat av det, jag vet att han tycker det är jätte jobbigt men han har tyvärr inte så mkt val. Han ringde mig när de hade fått sluta för dagen idag ( vid två tiden). Då var han nära att sätta sig i bilen och köra hem för att han saknade Novalie så mkt , tanken att inte få komma hem och mysa med henne gjorde nog lite ont i honom. Men vi bestämde att det var bäst att han stannade kvar...Får hoppas att denna vecka går fort för honom.
Idag har vi varit på babysim igen,  det kändes som hon uppskattade det lite mera idag. Hon var mkt piggare än vad hon brukar, så det var väl därför hon tyckte det var lite roligare. Hela förra veckan så har hon gått upp med Rickard vid sju, halv åtta tiden och sen somnat igen vid halv elva . Innan så har hon ju inte gått upp förrän kl 10, så att hoppa i en pol då vid halv tio kanske inte är det roligaste... Efter vi simmat klart  så begav jag mig ut till Gustavsberg för att skriva på det sista för försäljningen av lgh. Så nu kan vi lägga björknäs lgh helt bakom oss, skönt! När det var klart så mötte vi upp mamma och åt lite lunch sen efter det åkte jag till sickla och fikade med Per, Niclas och Hasse, mkt trevligt ! Efter det var det dax att åka hem och laga middag och sen natta lillsnopran.
Imorgon ska jag träffa Jenny på centret och träna lite :)

Övrigt
Jag har testat alla mina jeans och alla är förstora för mig! Ngr kan jag fortfarande ha men de börjar häng efter ett litet tag så jag får gå och dra upp dem...inte snyggt! Dax att börja göra lite rumpövningar ;)
Puss och kram Jessica
VI SAKNAR DIG RICKARD ! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0