Handla inte på BR!

Det här mailet skickade jag till BR:s kundtjänst idag, får väl se om jag får något svar:

Hej,

 Vill berätta om en händelse som inträffade igår den 8/6-11 på BR i Farsta centrum.

Min son, Rasmus, som är åtta år hade fått 100 kr i presentkort på BR i födelsedagspresent, vilket han hade sparat tills han visste precis vad han ville köpa. Så den här veckan så har han frågat om vi inte kan åka efter skolan och köpa en speciell beyblade för sådana leker de med på skolan och han vill ha en att tävla med själv. Han säger att de kostar ca 140 kr och jag sa att jag kan lägga till åt honom så han också kan få en beyblade som sina kompisar.

Så igår efter skolan så tar vi bussen till Farsta, med oss har vi även Rasmnus lillasyster som är 11 månader, eftersom jag är föräldraledig just nu så var det roligt att Rasmus skulle få handla för sitt presentkort nu när man i princip får vända på varenda krona.

Vi hittar beybladehyllan och där ser vi en beyblade som ser jättehäftig ut, den kan lysa och snurra, på kartongen står det: Bayblade, push it to spin it, flashligt. Den kostar 120 kr så den blir ju perfekt, Rasmus tror nu att han köpt en lysande beyblade! Vi passar även på att handla kalaspresent, ca en av 40 paket som vi handlar på BR varje år! När vi betalar så frågar den trevliga unga killen om vi inte vill bli medlemmar samtidigt och eftersom jag handlar så mycket där så tänker jag att det verkar ju jättebra och passar på att bli medlem.

Medan jag slår in paketet så öppnar Rasmus sin beyblade, döm om hans förvåning när det visar sig att hans bayblade inte är en beyblade utan en ficklampa med en snurrande beyblade på som inte går att spela med.

Vi går tillbaka till kassan och förklarar läget för honom samtidigt ser jag hur Rasmus blir mer och mer ledsen, den trevliga expediten säger att det är säkert inga problem men att han måste kolla med chefen och Rasmus slappnar av lite och viskar till mig, vad snällt av honom! Men när han kommer tillbaka så säger han att han inte får ta tillbaka något som är öppnat för chefen. Jag ber då om att få prata med chefen själv då han säkert förstår när jag förklarar situationen för honom.

Så jag pratar med chefen och förklara hur vi trodde att vi köpte en speciell beyblade med Rasmus egna pengar och att han nu är jättebesviken eftersom han inte kan leka med den här med sina kompisar, men chefen hävdar ändå att han inte kan ta tillbaka en öppnad vara! Vid det läget är jag själv så besviken och upprörd för Rasmus skull så jag kan inte längre stå kvar och prata med honom utan att tappa fattningen så vi går därifrån och även fast jag har dåligt med pengar så bestämmer jag att vi går till LEKIA i stället men där har dem tyvärr inte beyblade som han vill ha så vi får åka hem utan någon beyblade och Rasmus gråter hela vägen hem på bussen.

Jag vill med detta mail bara meddela att Ni har förlorat en kund som även kommer att berätta denna händelse för flera föräldrar och rekommendera dem att inte handla hos Er. Jag förstår principen med att inte ta emot öppnade varor men man måste kunna vara flexibel och jobba för kundens bästa (barnen) vi hade dessutom inte gått hem med varan utan helt enkelt handlat fel vilket vi inte kunde upptäcka utan att öppna varan.

Vi kommer åka runt i Stockholm idag och leta efter den rätta beybladen och ge den till Rasmus i sommarlovspresent imorgon men vi kommer INTE att köpa den på BR.

Jag vill även att Ni stryker mig ur ert medlemsregister:

Slut på mail.

Vilket fall som helst så hade jag och Rasmus en magisk kväll i tisdags, vi hamnade mitt i svenska klacken och fick till mitt förtret stå upp hela matchen, men Rasmus var överlycklig och Zlatan gjorde tre mål och solen sken hela kvällen!



Kram på er/ Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0