Ett litet kort inlägg...

Nu var det verkligen jätte länge sedan jag skrev ngt här. Det har liksom inte funnits ngn tid, eller rättare sagt jag har inte tagit mig tid. Det finns så mkt annat att pyssla med nu på dagarna/kvällarna när Novalie sover. Vi har inte ens tittat på tv sen vi flyttade in. Vi har inte ens ngr kanaler som fungerar men det gör oss inget för kvällarna går ändå jätte fort, alldeles för fort.
Köket som killarna har slitit med blev klart för länge sen. Det är för sig inte helt klart än men killarna har gjort sitt och vi är super nöjda med resultatet. . Idag så ska t ex glaskillarna komma hit och sätta upp glasskivan vid diskbänken, så i kväll så kan vi börja använda köket på riktigt :) Sen ska jag bara måla väggarna där, och när vi sen kan bestämma oss för vilket golv vi vill ha så ska vi ta tag i det. Men det är inget som är prio just nu, utan nu är det Novalies rum som står högst upp på listan. Jag och Carro började med hennes  rum i helgen och här är det ombytta roller. Nu är det min tur att jobba( SKIT ROLIGT) och Rickards tur  att ta hand om Novalie. Självklart så stötte vi på flera problem, men det har vi löst nu och jag hoppas att ja kan börja måla snart. Ska slipa det sista ikväll och hoppas jag blir nöjd med resultatet så jag kan börja med målningen. Kommer lägga ut för och efterbilder sen :)
Vi har nu bott här i lite mer än tre veckor och vi trivs verkligen jätte bra. Älskar verkligen Ingarö! Får OFTA höra att det är jätte långt ut! Men det är det verkligen inte , inte för oss. Det tar oss 25 min till slussen med buss, och  15 min med bil.Både jag och Rickard älskar vårt liv här . Allt känns så himla bra , speciellt tanken av att Novalie ska få växa upp här :)
Det har hänt rätt så mkt med Novalie sen vi flyttade in. Hon har slutat amma, hon ställer sig upp så fort hon får chansen( med hjälp av möbler),hon klappar händer, hon kan säga mamma. Jag Kan vakna på nätterna av att hon ibland står upp i sängen och skriker maaaaammmma maaaamma mamma mammaaaaaa!
Hon är verkligen jätte duktig, hon somnar nästan alltid så fort vi lägger ner henne. Det är inte ofta hon gnäller. När hon gör det så är det bara ngn minut sen så slocknar hon. Det är så roligt att se hennes utveckling. Får se när hon bestämmer sig för att ta första steget :)
Hennes nya leende :)
Badade utomhus för första gången igår ....
Puss och kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0