Alla dessa bittra människor....

Tror bestämt att det finns de människor som njuter av att få bli sura på någon eller något för då händer det iallafall något i deras liv som de kan gå och älta om och få gnälla lite. När man tänker på det sättet så kanske man kan låta dem vara lite sura då, det kanske är det enda roliga de har i livet.

Häromdagen så var jag och en annan mamma-kompis ute och gick med barnvagnen och det blåste upp sand i ögonen på henne så hon höll på att köra på en orangefärgad-permanentad-förtidspensionerad-med handledsskydd-runt6o-åring kvinna. Som helt sonika stannar och skriker NU KÖR DU PÅ MIG SNART!!! (det var faktiskt möjligt för henne att gå åt sidan också, men hon var väl tvungen att göra något slags statement mot mammor som får sand i ögonen när de kör barnvagn eller nåt)
Oj förllåt, jag fick sand i ögonen säger Anna. DET ÄR INGEN URSÄKT!! Skriker då kvinnan, TÄNK OM DET VARIT EN GAMMAL MÄNNISKA!!! Ja tänk hon hade säkert blivit helt manglad av barnvagnen som flög fram i 80 km i timmen....
Då kan jag inte hålla mig längre, ehhh hon sa förlåt, släpp det!!! DET SPELAR INGEN ROLL, NI ÄR UNGA NI SKA KUNNA FLYTTA ER!! Men stackars lilla bittra människa HON BAD OM URSÄKT, SLÄPP DET.....

Fast antagligen gjorde vi hennes dag för nu kan hon ringa upp någon annan människa som är bitter på samhället och dessa unga människor och så kan de älta det hela dagen......

Försöker själv att lära mig att inte hetsa upp mig över sådant man inte kan påverka som till exempel vädret eller bilköer, om jag ändå inte kan påverka det så är det ju ingen idé att tjura över det.
Ja ja har upplevt en del bittra människor medan jag varit hemma det här året och tycker faktiskt mest synd om dem.......

Provade babygungan för första gången i parken idag och det var en hit! Längtar efter många vårdagar i parken med kaffetermosen...

Kram på er/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0