Dags att skriva ett inlägg

Såg precis att det var dags att skriva ett inlägg, Jessica ligger långt före mig den här veckan, vi kör liksom varannan vecka med skrivandet.

Igår var jag med Rasmus, Stoffe och Becca i Kungsträdgården, killarna åkte skridskor och prövade på lite olika aktiviteter sen åt vi på McDonald´s kan inte rekommendera deras GI-alternativ tog en Ceasarsallad och jag var hungrig igen efter en timme.


Matpaus i Kungsträdgården

Skridskorna var tydligen dåligt slipade så det blev en kort åkning


Ikväll är det handbollsträning igen, jag var nere i tisdags också och det märks att hemmaträningen börjar ge resultat har försökt att köra på pilatesbollen varje dag (utom helger) även fast jag tycker det är grymt långtråkigt, men i tisdags kunde jag till och med skjuta några skott från backen. Får se hur det går ikväll.

Igår var jag och Jennie nere på lokalpuben och tog två öl (och en halv) mycket skönt med lite kvalitetstid utan barn, man glömmer bort att möjligheten finns. Det värsta är att jag inte tål så mycket nuförtiden så jag var sliten i morse, får nog ta Jennies råd och träna minst en gång i veckan så jag klarar av sommaren obligatoriska resa till Åland;)

Så har vi ju lilla Buddha som sitter bra där hon sitter, om nåt ligger för långt ifrån så skriker hon tills någon ger henne det hon vill ha. Samtidigt som jag tycker att det är skönt att hon inte rör sig för mycket, eftersom då kan man lämna henne på filten utan att hon gör några dumheter, så försöker jag träna henne i smyg på att åla och krypa. Nu har hon även börjat äta smörgås vid frukostbordet, som hon äter själv men hälften hamnar på golvet.

Smular man ner golvet, får man också plocka upp efter sig;-)

Idag blev det en softardag, Robin ringde på morgonen och frågade om Rasmus ville följa med på bio, vilket han förstås ville. Så jag och Becca har städat lite, myst lite, ätit lite, druckit ganska mycket kaffe:) och varit på en kort promenad för att få lite luft. Har liksom lite fredagskänslor och vårkänslor så nu är jag sugen på att göra i ordning balkongen så man snart kan inta morgonkaffet där, längtar!

Ha det bra, puss Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0