Jag hatar att du inte finns hos oss!

Det är rätt så sjukt hur en viss låt kan få än att må och känna just i den stunden man hör låten. De senaste gångerna jag varit ute och sprungit så har jag haft på mig min ipod som innehåller massa gamla godingar.
Första låten som började spelas idag när jag var ute och sprang var you raise me up med Josh Groban.
Tårarna började bara rinna, det var så länge sedan jag hörde den här låten och det var länge sedan jag verkligen tillät mig att tänka på pappa och sakna honom på RIKTIGT! Det gör fortfarande förbaskat ont att tänka på honom, så mkt känslor som kommer upp och att jag har gått och blivit mamma och kan se livet ur en annan synvinkel nu gör det inte lättre. Det gör nästan ondare nu när jag tänker tillbaka och undrar hur pappa verkligen mådde. Jag blir arg på mig själv för när man var mitt uppe i allt det där, så tänkte man mest bara på sin egna smärta. Idag så satte jag mig in i att vara i pappas sits. Tänk att ligga där och och veta att man bara har timmar/dagar kvar och veta att man inte kommer få vara med i ens barns liv länge till. Jag skulle gå sönder om jag visste att inte jag skulle få uppleva och få vara med och få se mitt barn/ mina barn växa upp. Pappa fick inte ens se sin minsting ta studenten....
Våra liv hade bara börjat när han togs ifrån oss och det gör mig så förbannad. Jag vill ha honom hos mig nu, jag vill att han ska få uppleva Novalie. När jag blundar så ser jag framför mig hur underbara han hade varit mot henne. Han hade verkligen ÄLSKAT henne och varit så glad att just jag fick en tjej och att Johan fick en kille. Han hade varit så stolt! Han hade jävlats och busat på samma sätt som han gjorde med oss om inte ännu mera. Hon hade fått stå på hans fötter när de dansat...hon hade blivit hans lilla jenta,precis som jag, ååååå HON HADE ÄLSKAT HONOM!
Ibland när jag blundar pappa så hör jag dig skratta, jag känner din hand mot min kind och jag känner din kärlek och värme. Vi kommer aldrig glömma dig , du finns i våra drömmar och tankar för alltid och för evigt. Ibland gör det för ont att minnas och känna efter. Jag försöker att inte gråta när jag tänker på dig. Minns våra stunder som vi hade ihop med ett leende men ibland brister det och då känns det som att det aldrig vill ta slut. Jag älskar mina minnen med dig men jag hatar att jag inte kommer få skapa nya ihop med dig. En vacker dag så ses vi igen och då ska du ge mig en kram som bara en pappa kan ge sin dotter. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte behöver dig, för det gör jag. Jag vet att det inte var ditt val att lämna oss och det gör min ännu argare. Du kommer alltid ha tre barn som alltid kommer älska dig. Vi pratar om dig med ett leende på läpparna, men jag ser hur stor saknade är i ögonen hos både Johan och Daniel är varje gång. Vad sägs om att ses i min dröm i natt, dansbanan på landet? Jag vill bugga med dig och sen vill jag att du ska pussa mig på pannan som du alltid gjorde efter dansen och säga de underbara orden - Jag älskar dig jentan min! Whitti Whitti

Jogging rundan idag avslutades med låten , ta av dig din truckerkeps. Ett bra avslut med andra ord. En låt som jag och Karin lyssnade mkt på när vi var i Bulgarien i två veckor. Jag kom hem med ett leende idag :)
Over and out för denna gång!
Puss Jessica

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaha då började man söndagmorgon med att stortjuta!! Känns som jag saknar honom oxå fast jag inte hann lära känna honom! Puss på dig

2011-03-13 @ 07:50:09
Postat av: Jenny

Linda ringde mig och sa att jag måste läsa ditt inlägg, jag hade bara skummat igenom det för jag anade direkt att det skulle bli tungt. Satte mig nu för att läsa ditt inlägg och passade på att sätta på Winnerbäcks låt "Du hade tid". Tårar är bara förnamnet, du skriver rakt in i hjärtat Jessica förstår din saknad! Massa kärlek / Jenny

2011-03-13 @ 13:54:35
Postat av: Jessica

Tack snälla söta systrarna Mattsson <3 PUSS

2011-03-13 @ 15:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0