En liten uppdatering i röran :)

Jag/vi älskar huset! Det är så perfekt för oss och det känns så himla bra! Det är verkligen perfekt om man har barn. Barnen på området springer utanför och leker hela tiden, det påminner om när man själv var liten. När man var ute och lekte tills mamma ropade att det var dax att komma upp. Grannen mittemot har en liten tjej på 5 månader och sen har jag sett ngr till med barnvagnar. Så Novalie har nog ngr st i hennes ålder att leka med sen  :)
Vi flyttade in i måndags och trots att det bara var jag och Rickard som flyttade flöt det på väldigt bra. Novalie somnade väldigt lägligt när vi började lasta ur lastbilen ,så det var kanon. Mamma var självklart första besökaren <3 Hon hjälpte oss med att ta hand om Novalie så att jag och Rickard kunde tuffa på. Lillebror och Carro kom förbi en sväng och hjälpte oss skruva upp alla möbler. Sen nästan direkt på tisdagsmorgonen så började Rickard riva köket och lillebror kom direkt efter jobbet :)
Lillebror och Carro har varit här varje kväll och hjälpt till, TUSEN TACK!
Vad hade vi gjort utan min lillebror?! Vilken klippa han är!!!! Är impad att han är så duktig på så mkt :) Impad och stolt storasyster!
Det har blivit många sena nätter, inte tidigare än 00.30 har vi kommit i sängs. Rickard och Lillebror har varit jätte duktiga med köket. Jag har inte kunnat hjälpa till så mkt  med köket än, förutom att jag skrapade väggarna( där kaklet har suttit) , så att Rolle bara kunde sätta igång och spackla på onsdagen. Det var faktiskt ett riktigt skitgöra, men det var ändå roligt att vara med och kunna bidra med ngt. Det är inte det lättaste när man har Novalie. Jag har sagt att jag har hand om Novalie helt nu när Rickard ska göra köket. Det hade inte gått om han skulle behöva tänka på Novalie också. Jag får passa på att göra saker när hon sover...
Vi ska ha tapet i köket istället för kakel så vi anlitade Rolle (R.Larsson`s måleri ) för att fixa det. Vi kände att det var ngt som verkligen måste bli tipptopp och då var det bättre att låta ett proffs får göra det, och det ångrar vi inte en sekund! Nu sitter tapeten uppe och det blev jätte bra. TACK ROLLE!
Vitvarorna och köket kom igår och vi är supernöjda med vitvarorna. Jag beställde dem från internet och hade inte sett hur de såg ut i verkligheten. Men det blev så bra så, jätte fina grejer!
Ikväll kommer Lillebror och Carro hit. Jag och Carro ska måla tak och grabbarna ska montera ihop köksstommarna och sen ska vi inviga grillen.
Imorgon ska köket upp och då kommer vi även få hjälp av storebror <3 Så förhoppningsvis så har vi ett fungerade kök på söndag.
Nästa grej som vi ska ta tag i ,efter när köket blivit klart är Novalies rum. Det ska bli riktigt roligt att fixa och inreda det. Det kommer bli lite shopping :) Nästa vecka ska jag åka till Ikea och shoppa lite möbler till hennes rum och till våran hall.  Ny tv-bänk är beställd och nytt matbord köpte vi onsdags, allt är vitt,vitt ,vitt :) Vi har även köpt oss en skivstång med vikter så att vi kan träna här hemma. Det är jag jätte nöjd över att vi har gjort !
Fick springa runt i gåstolen när mamma och pappa flyttar :)
Perfekt att ha ett garage att ställa grejerna på. Vi kom upp i 60 st flyttkartonger ...
Rummet man kommer in i från garaget ( gästrummet)
Vardagsrummet ( taget från gästrummet)
hall, kök, ingång till badrum ( taget från vardagsrummet)
Rickard river köket :)
Lycklig ingaröbo :)
Har inte tagit ngr kort på övervåningen såg jag...
Wiiiiihoooooo !
Rickard monterar grillen (taget från Novalies rum)
Nu vaknar lillsnorpan....
puss och kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Kate (Lindas gamla elev)

Gud, vad vackert! Älskar berget som ligger bredvid huset. :)

2011-05-23 @ 01:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0