Ett steg i rätt riktning :)

Nu har vi äntligen nya rutiner för nattningen :)
Så här gör vi :
19:00 Bad
19:30 GRÖT
19:45 Borsta tänderna
19:50 Sagoläsning
20.00 Nattning
Och det funkar hur bra som helst!
Jag skiter helt i vällingen nu. Vi gjorde ett sista tappert försök i torsdags men det var samma visa som innan. Hon sparkade ,skrek, nöps osv. Så vi gav upp och testade med gröt istället och det funkade jätte bra. Rickard fick ta nattningen i torsdags och i fredags och det gick jätte bra, inga konstigheter. Idag tog jag den och det funkade också jätte bra :) Hon har varit duktig på att somna själv i sängen innan ( oftast så somnade hon vid bröstet), men oftast då så har hon innan somnat in vid tutten och vaknat till igen men varit lite i "amningskoma" när man lagt ner henne. Idag så somnade hon inom två minuter efter jag lagt ner henne. Upprepade min lilla nattningsramsa  och sen gick jag ut, hon gnydde och grinade till lite. Jag ställde mig utanför dörren och upprepade nattningsramsan igen, och då somnade hon. Min duktiga lilla tös ♥
Hon vaknar dock fortfarande ngr ggr på nätterna och det är inte alltid så lätt att få henne att somna om utan att hon får snutta lite. Det har inte blivit så jätte bra sömn för min del med andra ord och igår märktes det verkligen på mig. Jag var jätte trött , ont i huvudet och hade inge tålamod. Rickard fick ta Snorpan när han kom hem så jag fick gå och lägga mig och sova ngr timmar. Sen fick han för första gången även ta natten, på tiden kanske :) Självklart vaknade jag när hon vaknade, men kunde somna om när jag visste att Rickard var där och försökte få henne att somna om. Rickard brukar annars sova som en stock, somnar på två sekunder och sover hela natten utan att bli störd. Jag fick rycka in vid halv fem och då fick hon tutte ,sen somnade hon om och sov till kvart i sju. Rickard har erbjudit sig att ta natten igen , tack älskling!
Snart kan även jag gå ut och ha kul och bara få vara "Jessica" för en kväll :)
Puss och kram Jessica
Har lärt henne pussas i luften :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0